پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

فدراسیون تکلیف نمایندگان ایران را مشخص کند

تعیین‌ تکلیف نماینده‌های ایران در لیگ الیت فقط از سوی فدراسیون فوتبال ممکن است.

رقابت‌های باشگاهی در آسیا از سال آینده با تغییرات انجام‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا با شکل و شمایل جدیدی برگزار خواهد شد. بر همین اساس و طبق اعلام AFC این رقابت‌ها از فصل جدید در 3 سطح و با نام‌های الیت، لیگ قهرمانان و AFC CUP برگزار می‌شود.

 نکته قابل‌توجه اینکه با سقوط لیگ ایران در رنکینگ موسوم به رنکینگ MA به رده چهارم منطقه غرب آسیا اینطور پیش‌بینی می‌شود که تعداد نمایندگان باشگاهی ایران در لیگ الیت در فصل بعدی یک سهمیه کاهش پیدا کند و این سهمیه به اماراتی‌ها برسد.

بر همین اساس و تا قبل از سقوط لیگ ایران به رده چهارم و با اعلام مقامات غیررسمی، فوتبال باشگاهی ایران برای لیگ الیت در فصل 2025 - 2024، دو به اضافه یک سهمیه داشت، به این ترتیب که قهرمان و نایب‌قهرمان ایران به‌عنوان سهمیه‌های مستقیم و قهرمان جام حذفی به‌عنوان سهمیه پلی‌آف در رقابت‌های فصل آینده در لیگ الیت حضور خواهند داشت اما با اخبار جدیدی که رسانه‌های اماراتی منتشر کرده‌اند به‌نظر می‌رسد این معادله تا حدی تغییر کرده باشد.

با این‌حال برخی شنیده‌ها حاکی است کنفدراسیون فوتبال آسیا تکلیف تعداد نمایندگان ایران برای فصل آینده در لیگ الیت را مشخص کرده و در نامه‌ای ارسالی برای فدراسیون کشورمان این موضوع را تعیین‌تکلیف خواهد کرد. هرچند به‌نظر می‌رسد این نامه تا امروز برای فدراسیون ارسال شده باشد اما هنوز اطلاع‌رسانی در این زمینه از سوی فدراسیون صورت نگرفته است.

گزارش: نیلوفر مژدهی