پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
تقویم مدون برای کبدی آسیا و جهان

اورسجی : ایران سهم مهمی در لیگ ستارگان جهان دارد

عباس اورسجی رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا اظهار کرد: به شخصه به شدت نگران توسعه این رشته خصوصا در خارج از آسیا هستم. برنامه داریم با ایجاد فدراسیون غرب آسیا و غرب میانه این رشته را در آسیا توسعه دهیم. البته در آسیا مشکل زیادی نداریم و مشکل اصلی توسعه این رشته در خارج از آسیا است. این رشته پیشتر در هند رشد داشت ولی با دیپلماسی و میزبانی‌هایی که داشتیم نشان دادیم که می‌توانیم صاحب کرسی و مدال شویم.

وی در ادامه در خصوص اختتامیه لیگ ستارگان جهان گفت: ما سهم به سزایی را در لیگ هندوستان داریم و بیشترین لژیونر را داریم. جلسه ای آنجا برگزار شد و با تقویم آماده به آنجا رفتم. چالش‌ها و تهدیدهایی که وجود دارد را مطرح کردم و به دنبال این بودم که با تقویم ورزشی ثابت به کنفدراسیون آسیا و جهان ساختار بدهیم. پشتوانه تیم ملی در هر کشور جوانان هستند و باید در این رده‌ها برنامه‌ریزی داشته باشد. هندوستان را مجاب کردیم که مسابقات دختران را میزبانی کند. رییس فدراسیون هندوستان استقبال کرد و قرار است اولین دوره در سال آینده برگزار شود.

وی افزود: قرار شد که تاریخ برگزاری لیگ ستارگان کبدی در تاریخ مشخصی برگزار شود مگر اینکه به خاطر یک رویداد یا اتفاق مهم تغییر کند. در بحث بزرگسالان هم مقصر شد که یک سال مسابقات قهرمانی جهان زنان و سال بعد قهرمانی جهان مردان برگزار شود.

اورسجی گفت: در بخش بین‌الملل به ثبات اداری نرسیده‌ایم. شاید ۶ ماه دیگر نیاز باشد که شکل و شمایل خود را بگیرد. اولین دوره مسابقات قهرمانی اروپا و آفریقا قرار است سال آینده برگزار شود. این‌ها خیلی مهم و ارزشمند است چون سال ۲۰۲۴ می‌تواند اوج برنامه ریزی کبدی در سطح بین‌المللی باشد.

رئیس کنفدراسیون آسیا در ادامه افزود: هم در کنفدراسیون آسیا و هم فدراسیون جهانی به دنبال این هستیم که از نیروهای داخلی استفاده کنیم. نه به این خاطر که قدرت دست ما است اما با ارتباط خوبی که با رئیس فدراسیون جهانی داریم. مناف هاشمی را به عنوان نایب رئیس معرفی کردیم و در نهایت مناف هاشمی به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی کبدی انتخاب شد.

اورسجی در خصوص هیات رئیسه جهانی و آسیا افزود: سعی شده در هر قاره نماینده داشته باشیم خود هندوستان سهم بیشتری در هیات رییسه دارد و ۴ نماینده داشت. از ایران هم دو نفر من و مناف هاشمی هستیم. در آسیا هم به جز من یک ایرانی داریم و دو عضو خالی داریم و دنبال این هستم افرادی بیاورم که برای گرفتن اسپانسر کمک کننده باشند.

وی در خصوص حواشی ایجاد شده در تیم ملی و اعتراض به سرمربی گفت: رشته ما رکوردگیری ندارد و مثل ۹۰ درصد رشته‌های دیگر نیستیم. هر کسی می‌تواند مدعی باشد که می‌تواند بین نفرات نهایی باشد. با طرح یک سوال این پاسخ را می‌دهم چرا کشورها مربیان را تغییر می‌دهند چون استراتژی‌ها متفاوت است‌. صرفا به این دلیل که سبک های مدیریتی متفاوتی دارند تغییر می‌کنند. شاید بهترین‌ترین مربی نتواند در یک کشوری فعالیت کند.