پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
دلیل تغییر مورایس چیست؟

سرمربی سپاهان تمرکز گذشته را ندارد!

مرد پرتغالی در ابتدای ورود به سپاهان خود را یک جنتلمن نشان داد و حرفه‌ای استارت زد. در ورزشگاه‌های مختلف حاضر می‌شد و بازی رقبا را تماشا ‌می‌کرد. وقت زیادی را در باشگاه برای رسیدگی به وضعیت تیمش سپری می‌کرد و در این مدت دست به جوانگرایی در تیم سپاهان آن هم به کمک آکادمی این باشگاه زد.

او اما با مورایسی که در ابتدای فصل قبل دیده بودیم بسیار فاصله دارد. او دیگر مانند قبل صبور نیست، اعتراض می‌کند و اخراج می‌شود. با بازیکنان خود درگیر می‌شود و بازیکنانی را به سپاهان تحمیل می‌کند که خیلی زود رخت خداحافظی می‌پوشند و از همه مهم‌تر کنفرانس‌های خبری جنجالی خلق می‌کند.

فرصت این مربی زیاد نیست و هرچند هنوز یک فصل و نیم دیگر با سپاهان قرارداد دارد اما اگر نتواند در دو بازی پیش رو مقابل فولاد و گل‌گهر تا پیش از پایان سال به روند شکست‌هایش خاتمه دهد، جایگاهش متزلزل‌تر از قبل خواهد شد.

اینکه چرا مورایس تمرکز سابق را ندارد، سوال بسیار مهمی است. سرمربی سپاهان که در هفته‌‌های اخیر شایعات زیادی درباره زندگی شخصی و دلمشغولی‌های جدیدش در اصفهان شنیده می‌شود، به‌شدت تغییر کرده و دیگر از آن تیم باصلابت و قدرتمندی که ساخته بود و حتی در ابتدای فصل نوید قهرمانی می‌داد، خبری نیست. عدم تمرکز این مربی به بازیکنان سرایت کرده و در جریان مسابقه حلقه گمشده سپاهانی‌ها همین دستپاچگی و ناهماهنگی بازیکنان است.

 دیگر از نظم تیمی که از سپاهان در نیم‌فصل اول می‌دیدیم خبری نیست، هرچند آنها هنوز در مقابل بسیاری از رقبا میدان‌داری می‌کنند اما درنهایت غافلگیر می‌شوند و حتی برخلاف جریان بازی می‌بازند. شرایط برای سپاهان بسیار نگران‌کننده است؛ چراکه به‌نظر می‌رسد این تیم به باختن عادت کرده و ذهن بیمار بازیکنان و کادر فنی اجازه درست فکر کردن را به آنها نمی‌دهد. سپاهان اگر می‌خواهد از روند نزولی خود خارج شود به یک ریکاوری ذهنی احتیاج دارد و قبل از هر کسی این آقای سرمربی است که باید ذهن خود را بازسازی کند.

گزارش:نیلوفرمزدهی