پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفتگو با رییس انجمن فلوربال ایران

دولو:آماده مسابقات جهانی هلسینکی هستیم

ایران نخستین کشور اسیایی است که مسابقات 3به 3 قهرمانی کشور را برگزار کرد تا برای شرکت در مسابقات جهانی هلسینکی اماده شود.

به گزارش البرزورزشی:این رقابتها از بیست و یکم اردیبهشت 1403 اغاز خواهد شد

رمضانعلی دولو رییس انجمن فلوربال ایران با اعلام این خبر به البرزورزشی گفت:فلوربال 3 به 3 جدیدترین برنامه فدراسیون جهانی است که ایران در صورت صدور مجوز شورای برون مرزی با دو تیم دختران و پسران عازم خواهد شد.

دولوبا بیان این مطلب که فلوربازان ایرانی در مسابقات ایندورزگیم در تایلند و وورد گیم در انگلیس شرکت خواهند کرد اظهار داشت:ایران پنجاهمین عضو فدراسیون جهانی است که موفق شده در سایه تلاشهایی که صورت گرفته ریاست توسعه غرب آسیا را توسط اینجانب بر عهده گرفته است.

وی افزود: مقر فدراسیون جهانی فلوربال در فنلاند و دفتر آسیایی این رشته در کشور تایلند است فلوربال به صورت شش نفره با توپ و چوب پلاستیکی و متشکل از الیاف خاص بازی می شود اما سوای مسابقات متداوله در سطح قاره آسیا در مسابقات فیزوی دانشجویان و دانش آموزان نیز برگزار می شود.

کارشناس ارشد وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه کشورهای اسکاندیناوی مهد این ورزش که از مشتقات هاکی روی یخ به حساب می آید افزود:خوشبختانه حدود 18 بازیکن ایرانی تبار به عنوان لژیونر در سوئد،نروژ و فنلاند عضویت دارند و ما از دو تن از این بازیکنان در مسابقات پشت سرگذاشته قهرمانی آسیا استفاده کردیم هم اینک 18 استان فعال در فلوربال داریم و در زمینه تولید تجهیزات و ابزار مورد نیاز این ورزش اقدامات خوبی را انجام دادیم ولی در حال حاضر از کمک های فدراسیون جهانی بهره می ریم.

دولو در خاتمه اظهار داشت:فلوربال از رشته های پرهیجانی است که اگر در جامعه بخوبی شناخته شود با استقبال عالی جوانان مواجه خواهد شد.