پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
قوانین جدید رده بندی تیمها

دربی 6 امتیازی

قوانین جدید در خصوص رده‌بندی تیم‌ها در جدول رده‌بندی، حساسیت دربی و نتیجه آن را چند برابر کرده است.

به گزارش البرزورزشی:تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس از هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر درحالی چهارشنبه‌شب برگزار می‌شود که با توجه به شرایط دو تیم در جدول رده‌بندی از حساسیت‌ و جذابیت‌ خاصی برخوردار است.

استقلال در حال ‌حاضر با ۴۲ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارند و با برد احتمالی در این مسابقه می‌توانند فاصله خود را از پرسپولیس بیشتر کنند. پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل استقلال از لحاظ امتیازی با این تیم برابر شده و در این صورت می‌توانند درکنار آبی‌ها برای فصل جاری از بیشترین شانس قهرمانی برخوردار شود.

همه اینها درحالی است که با قانون جدید وضع شده، دیدار دربی به‌طور واقعی می‌تواند بیشتر از سه امتیاز داشته باشد. به این ترتیب با توجه به اینکه در پایان فصل درصورتی‌که تیم‌ها هم‌امتیاز شوند بازی رو در رو رتبه‌بندی آنها را مشخص می‌کند و در این صورت اگر استقلال و پرسپولیس در صدر جدول برای کسب عنوان قهرمانی هم‌امتیاز باشند، دیدار رو در روی آنها طی دربی‌های ۱۰۲ و ۱۰۳ قهرمان را مشخص خواهد کرد، قطعا نتیجه دربی ۱۰۳ روی این امر تاثیرگذار خواهد بود. 

بر همین اساس همان‌طور که عنوان شد درصورتی‌که دو تیم در رتبه‌ای در جدول رده‌بندی در پایان فصل هم امتیاز شوند. با توجه به آنکه دربی رفت با نتیجه یک - یک به پایان رسیده و دربی برگشت به میزبانی استقلال درصورتی‌که با تساوی بدون‌گل به‌پایان برسد، با توجه به گل زده آبی‌ها در خانه حریف، استقلال در جدول بالاتر از سرخ‌ها قرار گرفته و اگر این بالا‌نشینی همراه با صدرنشینی باشد، عنوان قهرمانی را به استقلال اختصاص خواهد داد.

در ادامه درصورتی‌که این بازی با تکرار نتیجه دیدار رفت همراه شود، کار به تفاضل گل خواهد کشید. این درحالی است که تساوی بیشتر از یک بر یک قطعا به سود پرسپولیس است.  به این ترتیب که امتیازات برابر در پایان فصل دست بالا را به این تیم خواهد داد. البته  که این قانون فقط به دربی و تیم‌های استقلال و پرسپولیس اختصاص ندارد و سایر تیم‌ها نیز در پایان فصل درصورت هم‌امتیاز بودن با یکدیگر از آن بهره‌مند می‌روند.