پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
ویژگیهای دربی ۱۰۳؛

دو سبک‌ متفاوت مربیان سرخابی

دربی ۱۰۳ را باید جدا از نمایشهای قبلی دو تیم تحلیل کرد.کادر فنی سرخابی ها ،فوتبالی کاملا متفاوت و متمایز از هم را نمایش می دهند و تفکراتی نو دارند.

اوسمار  تحولی در سبک بازی تیمش  ایجاد کرده است.حضور اورونوف و آل کثیر در خط حمله و آمادگی‌فوق العاده مهدی ترابی نقطه برتری پرسپولیس در فاز تهاجمی است.دغدغه بزرگ اوسمار و کادر فنی نبود کنعانی و آسیب دیدگی گولیسیانی است.احتمالا نعمتی یا حنانوف در  کنار فرجی دو دفاع مرکزی قرمزها را تشکیل خواهند داد.در بازیهای گذشته اشتباهات و لغزش های بیرانوند هم عجیب و تاثیر گذار بوده است.

در نقطه مقابل باید گفت: جنس نکونام تقریبا جورتر از اوسمار است.بلانکو و ماشاریپوف در خط حمله به هماهنگی و همخوانی رسیده اند.درنبرد های هوایی و تاکتیک های ایستگاهی قطعا آبی ها در غیاب گولیسیانی و کنعانی صاحب برتری هستند.فولاد خوزستان در دیدار گذشته از آسیب پذیری دفاع پرسپولیس  دو بار از ضربه ایستگاهی به گل رسید.پایداری و هماهنگی مدافعان استقلال برگ برنده نکونام است. در نقطه مقابل تفکرات دفاعی و بازدارندگی مورد نظر اوسمار را باید دغدغه خاص قرمزها برشمرد.کارشناسان معتقد هستند کلید فتح بازی قرمزها در دستان اورونوف است.

او در بازی با فولاد فوق العاده بود و غیر قابل مهار.او بخوبی از ناحیه ترابی و سروش تغذیه می شود.باید دید حردانی و دفاع آبی ها برای مهار مهاجم‌ازبک قرمزها چه تدابیری خواهند داشت.

در تیم استقلال هم بلانکو مرد اول خط حمله است.او تنها گل سه امتیازی  تیمش را دربازی گذشته در اهواز به ثمر رساند.او در ضربات سر تبحر خاصی دارد.ماشاریپوف هم در کنار او ضریب تهاجمی  استقلال را ارتقا داده اند.استقلالی ها دفاع فشرده ای دارند و سخت گل می خورند.

در آن سوی میدان پرسپولیسی ها با کارهای تهاجمی و ترکیبی به راحتی گل می زنند و راحت تر از آن گل می خورند.این موضوع در دیدار با فولاد کاملا نمایان بود.این ویژگی‌های خاص و سبک بازی دو تیم را باید در دربی۱۰۳ به نظاره نشست وتاکتیک کادر فنی دو طرف را در مستطیل سبز مشاهده کرد.پیروز این میدان گام بزرگی به سوی قهرمانی برخواهد داشت.تساوی هم عمدتا به سود سپاهان و دیگر تعقیب کنندگان جدول خواهد بود.

جای شکرش باقی است که تعبیه سیستم Var در این دیدار  تا حد زیادی از حواشی و تنش ها کاسته است.موضوعی که همیشه مورد مناقشه دو طرف بوده و فوتبال ما را به حاشیه برده است.

نویسنده:احمدمیرزاییان