جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه

اتفاق خوبی در انتظار پرسپولیس نیست

وضعیت مالکیت پرسپولیس با مقاومت تامین اجتماعی همچنان نامشخص است.

 محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور تصویب‌نامه 27 دی ماه سال 1402 درباره واگذاری 80 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس جهت رد دیون دولت را به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان ابلاغ کرد.

بر این اساس شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر بابت رد دیون و سایر تکالیف دولت واگذار خواهد شد.

این واگذاری درحالی قرار است طی یکی دو روز آینده نهایی شود که تامین اجتماعی همچنان تمایلی برای خرید 51 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس ندارد. این در شرایطی است که هیات واگذاری پیشنهاد داده به ترتیب 51 درصد سهام این باشگاه برای تامین اجتماعی، 19 درصد برای صندوق بیمه روستاییان و عشایری و 10 درصد برای صندوق بازنشستگی باشد.

جلسه نهایی برای واگذاری 80 درصد سهام باشگاه پرسپولیس قرار است طی امروز یا فردا با حضور وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری و وزیر ورزش به همراه مدیران این شرکت‌ها برگزار شود و اگر قرار باشد تامین اجتماعی همچنان در مقابل خواسته هیات واگذاری مقاومت کند، آن وقت ممکن است 80 درصد سهام باشگاه پرسپولیس به شکل دیگری بین شرکت‌های نامبرده و زیرمجموعه وزارت رفاه تقسیم شود که اتفاق خوبی برای پرسپولیس نخواهد بود.

آنچه مشخص است این شکل واگذاری با برنامه‌ریزی قبلی همراه نبوده و تامین اجتماعی همچنان تمایلی به خرید 51 درصد سهام این باشگاه پرطرفدار ندارد.

گزارش: نیلوفر مژدهی