پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
تقدیر از بازماندگان ستارگان تاریخ بسکتبال ایران

شهرداری گرگان برنده بازی بزرگ

هفته بیست و دوم از بیست و پنجمین دوره لیگ برتر بسکتبال آقایان ایران با انجام 6 دیدار برگزار شد.

رقابت های این هفته به نام زنده یاد مسعود ماهتابانی بود، بازیکن و مربی سابق تیم ملی، وی که از نوادر ورزش های توپی ایران در دهه 40 که در سن 35 سالگی زمانی که اردوی تیم ملی در بابلسر برگزار شده بود در دریا غرق شد.

مرحوم ماهتابانی یکی از بازیکنان سطح ملی والیبال نیز بود که استعداد درخشان به حساب می آمد. جا دارد که سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال در کنار ابتکار خوبی که در زمینه نامگذاری ستارگان پیشین انجام داده است در آیین پایانی از بازماندگان و خانواده های بسکتبال نیز دعوت به عمل آورد.

در مهمترین بازی هفته شهرداری گرگان بر تیم مدعی طبیعت چیره شد، نفت آبادان بعد از یکی دو هفته افول به بردی شیرین دست پیدا کرد و مهرام و کاله مازندران نیز صاحب پیروزی شیرینی شدند.

در نخستین دیدار این هفته، پالایش نفت آبادان مقابل رعد پدافند هوائی مشهد به میدان رفت و با نتیجه 81 بر 63 به برتری رسید. در این دیدار محمد ترابی با 17 امتیاز، 20 ریباند، 4 بلاک و کارایی 38 بهترین بازیکن شد.

 در دیگر دیدار هفته بیست و دوم، تیم‌های مهرام و صنعت مس رفسنجان به رقابت پرداختند، مهرام با نتیجه 91 بر 87 موفق به کسب پیروزی شد. محمد جمشیدی در این بازی با 30 امتیاز، 5 ریباند، 5 پاس گل و کارایی 27 بهترین بازیکن بود.

 طبیعت تهران در آخرین بازی فصل عادی به مصاف تیم شهرداری گرگان رفت و این بازی را با نتیجه 76 بر 54 واگذار کرد. ارسلان کاظمی در این دیدار با 14 امتیاز، 6 ریباند، 6 پاس گل و کارایی 27 بهترین بازیکن شد.

 آورتا ساری در این هفته، مهمان تیم صنعت مس کرمان بود و در این دیدار با نتیجه 96 بر 82 مغلوب شد. کورین هنری با 11 امتیاز، 15 پاس گل، 6 ریباند و کارایی 23 بهترین بازیکن این دیدار بود.

 کاله مازنداران در هفته بیست و دوم میزبان تیم فولاد هرمزگان شد و با نتیجه 97 بر 87 به پیروزی رسید. در این دیدار جلال آقامیری با 26 امتیاز، 6 ریباند، 2 پاس گل و کارایی 26 بهترین بازیکن بود. 

تیم‌های ذوب آهن اصفهان و لیموندیس شیراز در این هفته بازی کردند، لیموندیس با نتیجه 91 بر 89 به پیروزی رسید. سیدمهدی جعفری با 20امتیاز، 6 ریباند، 3 پاس گل و کارایی 22 بهترین بازیکن شد.

بهترین بازیکنان هفته:

امتیاز: محمد جمشیدی- مهرام : ۳۰ امتیاز
ریباند: محمد ترابی- پالایش نفت آبادان: ۲۰ ریباند
پاس گل: کورین هنری- مس کرمان: ۱۵ پاس گل 
توپ ربایی: آرش مرادی- پالایش نفت آبادان: ۵ توپ ربایی 
بلاک: محمد ترابی- پالایش نفت آبادان: ۴ بلاک
کارایی: محمد ترابی- پالایش نفت آبادان: کارایی ۳۸

گزارش: ج - دوستدار