پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
چهار روز تا انتخابات فدراسیون والیبال

پشنگ: صداقت رمز موفقیت است

چیزی به انتخابات فدراسیون والیبال باقی نمانده است، شنبه یک نفر صندلی ریاست یکی از مهمترین رشته ورزشی ایران را در اختیار می گیرد.

آنچه که در اینباره لازم بود را طی چند هفته گذشته به اشارت گفته و نوشته ایم هرچند که به مذاق برخی ها خوش نیامد اما روزنامه نگار باید شهامت گفتن و نوشتن را داشته باشد و انعکاس دهنده نظرات افکار عمومی باشد و هرجا که اشتباه کرد باید درصدد جبران برآید، صداقت سرلوحه همه ی امور قرار گیرد وگرنه بارکج هرگز به منزل نمی رسد.

محمد پشنگ، مربی بین المللی و مربی پیشین تیم های ملی ایران در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید: نخستین کار رئیس جدید فدراسیون والیبال باید ارزیابی جایگاه والیبال کشور در صحنه های بین المللی باشد، کجا بوده ایم و الان کجا هستیم. من به عنوان یک پیشکسوت والیبال با برخورد های حذفی به دشت مخالف هستم رئیس جدید باید جایگاه شخصیت های والیبالی را بشناسد و افرادی را به عنوان مشاور برگزیند که پل ارتباط قدرتمندی را در جامعه ورزش برپا دارد.

پشنگ می افزاید: بدون تردید لیگ ایران از نظر فنی باید مورد بازنگری قرار گیرد، به طور مثال به این بپردازد که بین 14 تیم شرکت کننده آیا حتی یک بازیکن می تواند به تیم ملی تزریق شود. انتخابات فدراسیون مرا به یاد فدراسیون فوتبال می اندازد که فردی مانند یک شخصیت ممتاز فوتبال چگونه در هیاهوی به وجود آمده محو شده است، فرهنگ والیبال طور دیگر است و ما نباید این رویه را ادامه بدهیم.

یکی از موارد خیلی مهم رسیدگی به آموزش فدراسیون است اینکه مربیان برای شرکت در کلاس ها پول بپردازد مورد گلایه ی بسیاری از آنها است من خودم سه کاتاگوری جهانی را در زمان آقای یزدانی خرم گذراندم، دیناری پرداخت نکردم شرایط باید برای خدمت جامعه والیبال سهل شود.

هوتهم: لطفا کنار نروید

جعفر هوتهم، مدرس فدراسیون و مربی بین المللی از بنیانگذاران مینی والیبال در کشورمان در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید: نخست این نکته را اشاره کنم که به طور معمول در کشور ما مرسوم شده که در روز انتخابات بیشتر افراد به نفع فردی دیگر کنار می روند که این مسئله جایگاه ورزشی و تخصص آنها را زیر سوال می برد.

به عنوان یک معلم ورزش برای رئیس جدید آرزوی موفقیت می کنم اما چند پیشنهاد دارم که مورد توجه قرار گیرد از جمله گزینش یک دبیرکل قوی و مورد قبول جامعه، داشتن هیات رئیسه پرقدرت، گزینش افراد خبره و دارای رزومه برای کمیته های مختلف و شروع سریع برنامه های تمریناتی تیم های ملی به خصوص ملی بزرگسالان که همه ی تلاش های یک فدراسیون در عملکرد تیم های ملی نمود پیدا می کند.

هوتهم اضافه می کند: فدارسیون بایدکمیته فنی قوی داشته باشد که دائم تغییر نکند، احترام به پیشکسوتان و ایجاد یکدلی در جامعه والیبال از ضروریات این پیشرفت است. رئیس جدید فدراسیون می تواند در جهت احراز کرسی های بین المللی برای مردان تحصیلکرده و زبده این ورزش تلاش کند تا از این طریق بر دامنه نفوذ بیافزاید. سر و سامان بخشیدن به استان های کرمانشاه، همدان، خوزستان و... به حتم زمان بر است اما یکی از اصولی ترین کار ها نظارت بر مدارس و آکادمی های والیبال است که درحالی حاضر ارزیابی مشخصی در این زمینه وجود ندارد.

گفت و گو: جمشید حمیدی