پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
قطار لیگ فوتبال به ایستگاه بیستم رسید

شرایط دیگران کمتر از‌ دربی نیست

تمام دیدار های هفته بیستم لیگ برتر و برای نخستین بار فردا در یک روز برگزار خواهد شد.

در کنار باری حساس سال که دربی ۱۰۳ باشد، سه تیم تراکتور تبریز، ملوان انزلی و سپاهان برای رسیدن به رتبه سوم جدول لیگ، رقابت نزدیکی خواهند داشت. در اینجا نگاهی انداخته ایم به دیدارهای هفته بیستم منهای دربی۱۰۳ که بحث این بازی جداگانه خواهد آمد.

پیکان تهران ملوان انزلی

پیکان هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و سپاهان را در اصفهان 3 بر 2 شکست داد تا با 17 امتیاز در رده سیزدهم بایستد و ملوان هم در خانه تیم گل گهر را یک بر صفر از پیش رو برداشت تا با 32 امتیاز در رده چهارم جدول  لیگ جا خوش کند. پیکان در خطر سقوط قرار پارد، اما ملوان می خواهد همچنان در جمع بزرگان و مدعیان جام حضور داشته باشد.

ذوب آهن استقلال خوزستان

ذوب آهن در 4 مسابقه اخیرش در لیگ برتر فقط 2 امتیاز گرفته اما با 26 امتیاز در رده هفتم جدول و نقطه مطمئنی ایستاده و این هفته هم میزبان تیم قعرنشین استقلال خوزستان است که برای بقا تلاش می کند. استقلال خوزستان هفته گذشته مقابل استقلال تهران ، هم باخت و هم سرمربی اش با کارت قرمز داور اخراج شد تا دیدار با ذوب آهن را از روی سکوها نظاره گر باشد.

گل گهر سیرجان صنعت نفت آبادان

گل گهر باخت ملوان را از چشم داور می بینید و علیه داور مسابقه بیانیه داد و پنالتی ملوان را نادرست نامید حالا این تیم باید به مصاف تیم صنعت نفت آبادان برود دومین تیم خوزستانی در خطر سقوط که 13 امتیازی است و در رده چهاردهم قرار گرفته و فردا هم روز سختی مقابل تیم گل گهر دارد تیمی که برای نتیجه گرفتن هیچ چیز کم ندارد و فوتبال با حوصله و با برنامه ای را در زمین به نمایش می گذارد.

تراکتورتبریز هوادار تهران

تراکتور برای اینکه کورسوی امید خود را برای قهرمانی حفظ کند باید در این بازی خانگی سه امتیاز را از تیم متحول شده هوادار بگیرد.

قرمزپوشان تبریزی 32 امتیازی هستند و روی پله سوم جدول لیگ ایستاده اند و 10 امتیاز با استقلال صدرنشین فاصله دارند از سویی دیگر هوادار هم با حضور مسعود شجاعی 5 بازی است نباخته و با 19 امتیاز در رده یازدهم جدول ایستاده است.

آلومینیوم اراک مس رفسنجان

تیم های نهم و دهم جدول در حالی روبه روی هم قرار می گیرند که هر دو 25 امتیازی هستند با این تفاوت که آلومینیوم دو باخت متوالی دور از انتظار داشته و مس رفسنجان از زمان حضور محرم نویدکیا شکست نخورده است.

مس با محرم اوج گرفته و اکنون می خواهد به رتبه تک رقمی برسد و هفتم شود از سویی دیگر آلومینیوم نمی خواهد سومین باخت متوالی را متحمل شود.

نساجی مازندران شمس آذر قزوین

نساجی قعرنشین برای بقا باید روند نتایجش را تغییر بدهد و ساکت الهامی هنوز بردی با تیم جدیدش به دست نیاورده است. شمس آذر قزوین اما با 25 امتیاز در رده هشتم جدول ایستاده و در اولین فصل حضورش در لیگ برتر دغدغه ای ندارد .

 نساجی اگر فردا برنده نشود با شیبی تندتر به سمت لیگ یک حرکت می کند.

فولاد خوزستان سپاهان اصفهان

سپاهان اصفهان با 5 باخت متوالی بدترین تیم در هفته های اخیر لیگ محسوب می شود حتی تیم های قعرنشین جدول بهتر از زردپوشان مدعی نتیجه گرفته اند! با این همه مورایس سرمربی پرتغالی تیم بدون دغدغه چند روز پیش در تهران به کنسرت یک خواننده رفت! حالا باید دید فردا در اهواز سپاهان چه وضعیتی در مقابل فولاد زخمی خواهد داشت.

گزارش: اکبر عزیزی