پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با پیشکسوت آذربایجان شرقی

جمشیدی: با کاوه در المپیک نتیجه خوبی خواهیم گرفت

میزبانی مسابقات بین المللی کشتی اتفاق بزرگی در ورزش تبریز بود که بازتاب برون مرزی زیادی داشت اگرچه در داخل کشور آنگونه که شایسته بود انعکاس پیدا نکرد.

حاج قاسم جمشیدی میزبان مسئولین اتحادیه جهانی کشتی پهلوانی که برای میزبانی از 12 تیم خارجی زحمات زیادی با همکاری هادی عربی کشیده شده بودند، درضمن وی نایب رئیس اسبق هیات کشتی آذربایجان شرقی نیز بودند.

جمشیدی در گفت و گو با البرز ورزشی اظهار کرد: برای میزبانی رقابت های بین المللی کشتی پهلوانی آقای هادی عربی که یک تبریزی اصیل و درحال حاضر ساکن کشور آذربایجان شهر باکوی می باشد همکاری خوبی داشتیم.

حاج قاسم جمشیدی افزود: بدون توجه هزینه هایی که این مسابقات دارد آمادگی خود را برای میزبانی دور بعدی مسابقات جهانی اعلام می کنیم. ورزشکاران باستانی شهر تبریز هر هفته روز های پنجشنبه در زورخانه حضرت علی بن ابیطالب به میانداری اینجانب برای شناسایی جوانان آینده ساز این ورزش پهلوانی گردهم می آییم.

جمشیدی، پیشکسوت کشتی تبریز در پاسخ به این پرسش ما که چرا آذربایجان شرقی دیگر قهرمانان نامی چون بایران جهانی، خطایی، احمد همای سعادت، پنبه چی، و... ندارد و پرویز هادی درواقع آخرین نسل قهرمان افتخار آفرین خطه آذربایجان بود می گوید: بحث حمایت از قهرمانان بسیار مهم است، کسی که مسئولیت هیات را برعهده می گیرد باید بتواند جوانان بااستعداد را ساپورت کند، خودم درحال حاضر کشتی گیر جوانی مثل مرتضی جان محمدی را تحت پوشش دارم وی و دو سه جوان دیگر در اردوهای آماده سازی کلان کشور شرکت می کنند و اگر هیات کشتی استان چشمش به دست کمک های مردمی نباشد و خود از استطاعت مالی بهره ببرد جوان ها تنها نمی مانند.

پیشکسوت کشتی آذربایجان شرقی درباره دورنمای کشتی ایران در المپیک می گوید: با شناختی که از آقای محسن کاوه دارم در چند وزن از جمله سنگین وزن و اوزان 86 و 97 شانس کسب مدال داریم، حسن کار آقای کاوه بر این است که در تزریق روحیه اعتماد به نفس به کشتی گیران مهارت بالایی دارد. ایران پر از استعداد های توانمند است ولی برای به فعل درآمدن این استعداد ها هم کمک های مادی اهمیت دارد و هم مربیانی که به لحاظ فنی و روانی بتوانند کشتی گیران جوان را به مرحله تعالی برساند.

گفت و گو: احمد دباغ