پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

ایران قهرمان فوتسال المپیک ناشنوایان شد

تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران در دیدار فینال بیستمین دوره المپیک زمستانی ناشنوایان ۲۰۲۴ ترکیه به مصاف تیم ژاپن رفت ، و با پیروزی 3 بر 1 مقابل این تیم به مقام قهرمانی دست یافت.

علیرضا مختار آبادی هر 3 گل ایران را در این بازی به ثمر رساند، عبدالحامد اردستانی (رئیس انجمن فوتسال) علی پازوکی (سرپرست تیم)، رضا داورزنی (سرمربی تیم)، محمد عباسی، مهدی صانعی، علی بسیح (مربیان تیم)، مجید شاکری (تدارکات) و بهرام مهر پیما، به عنوان (مسؤل هماهنگی) این تیم را هدایت و همراهی می‌کردند. 

این پیروزی بازتاب گسترده ای داشت و در این رهگذر پای صحبت دکتر فرهاد سلگی، مدیر تیم های ملی ناشنوایان و رئیس انجمن فوتبال این تشکیلات نشستیم. که از سال ها پیش یار و یاور فوتبال ناشنوایان بوده است و در این مسیر از هیچگونه تلاشی فروگذار نبوده است، دکتر سلگی گفت: این موفقیت بدون تردید محصول زحمت و نظارت جمعی بوده است ما در دو رشته اسکلی و فوتسال در المپیک زمستانی شرکت کردیم که در اسکی رتبه های چهارم، پنجم و هفتم را به دست آوردیم و با توجه به اینکه در اسکی نخستین بار بخت آزمایی کرده ایم نتیجه مطلوبی بوده است.

اما در فوتبال می دانیم که در زمان ریاست من قهرمان جهان و تیم اول المپیک زیر 21 سال دنیا بودیم و این نشان می دهد که ما در فوتبال و فوتسال که پیشتر زیر نظر خودمان بود زیربنایی اصولی کار کرده ایم به ویژه تلاش من بر این بود که به لحاظ اقتصادی و مالی بازیکنان را از تنگناهایی که وجود داشت رها سازیم و باتوجه تغییراتی که در فدراسیون ناشنوایان به وجود آمد و انتخاب آقای لعل آزاد به عنوان ریاست فداسیون بدون تردید آینده روشن تری در انتظار ورزش ناشنوایان ایران خواهد بود.

گفت و گو: پیمان محرمی