پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

تایم طلایی متعلق به کدام تیم است

گل های دقایق پایانی همواره از جذابترین گلها در هر مسابقه فوتبال است.

یکی از جذابیت‌های لیگ امسال گل‌های دقایق پایانی بوده است. جالب است که تیم‌های لیگ برتری در مجموع ۲۳ گل بعد از دقیقه ۹۰ به ثمر رساندند که سهم تیم صنعت نفت با به ثمر رساندن چهار گل در دقایق ۹۶، ۹۵، ۹۴ و ۹۴ بیشتر از سایرین بوده است.

با این حال بودند تیم‌هایی که از دقیقه ۹۰ به بعد موتورشان خاموش شده و با وجود گذشت ۱۹ هفته از لیگ برتر پس از دقیقه ۹۰ اصلا موفق به گلزنی نشدند. جالب است که تیم‌های شمس‌آذر و نساجی در طول این ۱۹ هفته حتی یک گل بعد از دقیقه ۹۰ نیز ندارند.

دیر‌هنگام‌ترین گلی که شمس‌آذر  به ثمر رساند در دقیقه ۸۷ و مقابل هوادار در هفته دوم از رقابت‌های لیگ برتر بوده است و نساجی نیز بعد از گلی که در اولین هفته از رقابت‌های لیگ برتر در دقیقه ۸۴ مقابل پیکان به ثمر رساند  گل دیر هنگام دیگری ندارد.

با بررسی عملکرد تیم‌ها در ۱۹ هفته‌ای که از رقابت‌های لیگ برتر سپری شده کاملا واضح است تیم‌ها اغلب در 15 دقیقه پایانی رقابت‌ها موتور گلزنی‌شان روشن شده و عملکرد بهتری دارند. ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر در یک ربع پایانی یعنی زمان طلایی مسابقات آمار خوبی از خود به جا گذاشته و نسبت به دقایق ابتدایی بازی گل‌های بیشتری به ثمر رسانده‌اند.

تیم تراکتور از این حیث بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است شاگردان خمز از دقیقه ۷۵ به بعد تاکنون موفق شده‌اند ۱۲ گل به ثمر برسانند. تیم‌های ملوان و مس هر کدام با هفت گل زده در دقایق پایانی تراکتور را تعقیب می‌کنند. بدترین آمار اما متعلق به تیم نساجی است. این تیم تاکنون از دقیقه ۷۵ به بعد فقط موفق شده است دو بار دروازه حریفان را باز کند و آمار قابل‌توجهی ندارد.

گزارش: نیلوفر مژدهی