پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
استقلال – پرسپولیس

سه امتیازی که ارزش طلا دارد

امشب با سوت قاضی میدان دربی 103 به جریان خواهد افتاد تا در روزهای پایانی سال حساس ترین بازی سال برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: پرسپولیس با استقلال به دنبال ۳ امتیازی هستند که ارزش طلا را دارد.

در روزهای پایانی سال، بار دیگر حساسیت فوتبال به اوج خود رسیده و شاهد جدال حساس سرخابی‌های پایتخت خواهیم بود. وجه تمایز این دربی با بازی‌های گذشته دو تیم را می‌توان  آمادگی و شرایط فنی خوب دانست. استقلال و پرسپولیس در بهترین زمان و شرایط خود به مصاف هم می‌روند و همه در انتظار برگزاری یک دربی زیبا از سوی هر دو تیم هستند.

شاگردان جواد نکونام با 42 امتیاز در صدر جدول قرار دارند و پرسپولیس هم با 3 امتیاز کمتر نسبت به آبی‌ها در جایگاه دوم ایستاده است. تساوی در این دیدار به سود استقلال خواهد بود و اگر شاگردان نکونام بتوانند پیروز میدان باشند، رقیب مستقیم خودش را از پیش رو برداشته و می‌توانند با آرامش بیشتری در 9 بازی آینده تا پایان لیگ بازی کنند. پرسپولیس اما برای هم‌امتیاز شدن با استقلال باید از سد این تیم بگذرد و پیروز دربی 103 باشد. در واقع بازی برای هر دو تیم به نوعی بازی مرگ و زندگی خواهد بود و سه امتیاز آن ارزشی بیش از طلا دارد.

پرسپولیس پس از حضور اوسمار ویرا در بهترین شرایط فنی و روحی روانی قرار دارد و 3 پیروزی پیاپی باعث شده آنها انگیزه‌ای بالا برای شکست استقلال داشته باشند. بزرگترین مشکل و دغدغه سرخ‌ها در دربی غیبن کنعانی‌زادگان است.

در آمسوی،  آبی‌ها همانند پرسپولیس، غایب بزرگی در دربی خواهند داشت. کوین یامگا ستاره خارجی این تیم که در دربی رفت، گل تساوی استقلال را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، به دلیل مصدومیت، فصل را از دست داده و این موضوع می‌تواند پاشنه آشیل تیم نکونام در دربی 103 باشد.

دیدار استقلال و پرسپولیس از زاویه‌ دیگری هم دیدنی خواهد بود. مصاف دو ملی‌پوش ازبکستانی سرخابی‌ها (ماشاریپوف و ارونوف) و همین‌طور نخستین حضور عبدالکریم حسن مدافع قطری پرسپولیس باعث شده بیشتر از گذشته بر جذابیت دربی افزوده شود.

باید منتظر ماند ودید در پایان ۹۰دقیقه کدام تیم موفق به کسب 3 امتیاز طلایی خواهد شد.