جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه
نکونام بچه باغیرت آبی پوشان

ترخانی: استقلال آقا بالاسر نمی خواهد

میهمان شب عید تحریریه البرز ورزشی مردی نام آشنا بود که بیش از یک دهه هزینه های استقلال را پرداخت کرد و تیمی را که تمام دارایی هایش در صندوق عقب خودروی مسلم تدارکاتچی معروف آبی پوشان خلاصه می شد بهترین ستاره های فوتبال ایران را جذب کرد.

یادمان نمی رود که در دهه 60 چگونه حاج داوود ترخانی یارو و یاور مردی بی ریا و عاشق راستین استقلال منصور پور حیدری بود، آن روزگاران که یاد باد حاج داوود به یک بازیکن اتوموبیل می داد برای دیگری مغازه خریداری می کرد و به رتق و فتق امورات زندگی بازیکنان استقلال می پرداخت و شده بود یک تنه جور کش بزرگترین تیم ایران.

حاج داوود ترخانی در دیدار با البرز ورزشی بیش از اینکه از خود بگوید زنده یاد منصور پورحیدری را عاشق راستین مرد سالم تمام تاریخ فوتبال ایران خواند که هرگز دیناری برای خود نخواست، درست برعکس برخی ها که کارشان سوء استفاده از موقعیتی بود که در اثر فوتبال داشتند.

آقای ترخانی درباره مشکلات حال حاضر باشگاه استقلال می گوید: این تشکیلات آقا بالاسر نمی خواهد وزارت ورزش باید به همان اندازه که هوا پرسپولیس را دارد استقلال را هم باشگاه خود بداند نمی شود بزرگتر خانواده بین فرزندانش فرق بگذارد.

من که فکر نمی کنم واگذاری استقلال و پرسپولیس که درحال حاضر صحبت از آن به میان آمده فایده داشته باشد جز اینکه آش شله قلمکاری باشد که همه چیز را به هم بزند. مدیریت باشگاه های بزرگی مانند استقلال کار راحتی نیست من وقتی این شرایط را می بینم دیگر رغبتی به نزدیک شدن به باشگاه را نداریم، کاش آدم های صاف و صادقی مانند منصور پورحیدری زنده بودند.

حاج داوود ترخانی درباره مربیانی که با استقلال کار کرده اند ابتدا از ناصر حجازی می گوید اینکه او هیچ سودی از مربیگری نبرد و اکنون هم جواد نکونام راه وی را می رود، نکونام چه در زمانی که بازی می کرد و چه الان که سرمربی استقلال است همه چیزش را برای تیم گذاشته است، بچه باغیرتی که امیدوارم بتواند داوم بیاورد.

البرز ورزشی: جا دارد از این مرد نیک نام که همواره یار و یاور البرز ورزشی و روزنامه بین المللی شوت بوده تشکر و قدردانی به عمل آورده و بنویسیم دستمریزاد.

گفت و گو: عبدالله محرمی