پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با رئیس جدید فدراسیون ناشنوایان

آزاد: وظیفه مقدسی را برعهده گرفته ام

رئیس جدید فدراسیون ناشنوایان نامی آشنا است با کارنامه ای موفق مدیریت در حوزه ورزش و تربیت بدنی سال ها رئیس گروه ورزش قهرمانی استان تهران بوده و طی 29 سال خدمت در این حوزه همواره دارای پست های مهم مدیریتی بوده است.

دکتر مصطفی نکو لعل آزاد که با اکثریت آرا ریاست فدراسیون پرمخاطب ناشنوایان را برعهده گرفته است برای ما کاملا شناخته شده است، عملکرد درخشان ایشان در زمان ریاست تربیت بدنی ورزش و جوانان اسلامشهر را به ویژه در حیطه والیبال از یاد نبرده اند.

دکتر آزاد در گفت و گوی اختصاصی با البرز ورزشی ابتدا از شاهکار خلق شده توسط بازیکنان تیم ملی فوتسال در المپیک زمستانی ترکیه گفت: اینکه هرچقدر برای این قشر مظلوم واقع شده هزینه شده درواقع سرمایه گذاری برای سلامت بخش مهمی از جامعه ما بوده است و با اعتقاد به این واقعیت که ناشنوایان می توانند از طریق ورزش هم در بعد قهرمانی و هم در بعد ورزش همگانی افتخارآفرینی می کنند وارد گود مسئولیت شده و دو هدف را در این مسیر پیگیری خواهم کرد.

گام نخست همگانی کردن ورزش در بین ناشنوایان و ایجاد شور و نشاط و امید به زندگی در این بخش از جامعه خواهد بود و برای نیل به این هدف از همه امکانات حتی پارک ها و بستر های طبیعی بهره خواهیم برد تا هیچ ناشنوایی خانه نشین نباشد و حداقل یک رشته ورزشی را یاد بگیرد، گام دوم به نخبه ها مربوط می شود که نمونه از بازدهی نخبه پروری را در تیم ملی فوتسال دیده اید و اعتقاد دارم نباید هیچ تفاوتی بین قهرمانان ما اعم از ناشنوا و غیرناشنوا باشد.

آزاد اضافه کرد: ورزش همگانی و قهرمانی اولویت های من در انجام رسالت مقدسی است که برعهده گرفته ام و برای تحقق این رسالت هم به کمک های خیرین و بخش های خصوصی نیاز دارم و هم توجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک چرا که تنها کمک های دولتی پاسخگو نخواهد بود. در این زمینه با دو شرکت معتبر طبیعت و میهن مذاکراتی را انجام داده ام تا به یاری ناشنوایان بیایند چرا که پول نباشد کار اعزام ورزشکاران به مشکل خواهد خورد ما در 18 رشته ورزشی فعالیت می کنیم و اگر منابع مالی باشد، مطمئن هستم که همه جوانان این رشته روی سکو قرار می گیرند.

رئیس جدید فدراسیون ناشنوایان در بخشی دیگر از گفت و گو های خود به تعاملی که با فدراسیون های مختلف خواهد داشت اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در تمامی رشته ها  اعلام آمادگی کرده اند تا به طور رایگان با تیم های ملی همکاری کنند و بدون تردید نقش رسانه ها از صدا و سیما گرفته تا رسانه های نوشتاری، گفتاری و فضای مجازی در نیل به اهدافی که ترسیم کرده ایم موثر خواهد بود.

من به عنوان یک شخص ورزشی با 29 سال سابقه خدمت در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در سال های منتهی به بازنشستگی خود فقط یک آرزو دارم و آن اینکه بتوانم این مسئولیت مقدس اجتماعی را که از سر عشق و علاقه برعهده گرفته ام تا موجبات رضایت ناشنوایان مظلوم و خداوند متعال را فراهم سازم.

دکتر آزاد با بیلان کاری کم نظیرش در ورزش درباره تغییر و تحول در فدراسیون ناشنوایان نیز گفت: شاید جا به جایی های جزئی صورت گیرد اما هر اقدامی باید منطقی و منطبق بر ضرورت ها باشد، ان شالله خردادماه نخستین گزارش عملکرد سه ماه خود را به مجمع عمومی ارائه خواهم داد و هرماه نیز دیداری با استان ها انجام می دهیم، این را هم تاکید می کنم که از متخصصین استان ها سود ببریم و هیچ چیزی برای پنهان کاری نخواهیم داشت.

میزبابی بازی های آسیایی یک وظیفه سنگین دیگری است که به زودی برای سر و سامان بخشیدن به آن به اتفاق اعضای کمیته های مختلف با آقای دکتر جوادی، مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان تهران که رئیس ستاد برگزاری بازی ها است تلاش می کنیم عقب ماندگی هایی را که برای مقدمات میزبانی به وجود آمده بود را جبران کنیم.

دکتر آزاد درخاتمه با تاکید مجدد اینکه جهت اعزام ها و همچنین بازسازی مجموعه ناشنوایان که سال ها از عمر آن می گذرد نیازمند حمایت خیرین و اسپانسر های محترم است اضافه کرد: آرزو می کنم که در پایان دوران ریاست شرمنده ناشنوایان عزیز کشورمان نشوم.

گفت و گو: پیمان محرمی

عکاس: جمشید پریزی