پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با پهلوان محمد محمودی

گل بی عیب خداست...

محمد محمودی از قهرمانان پهلوان صفت و لوتی مسلک ورزش ایران است که زندگی اش را وقف اقدامات خیرخواهانه انجام داد است.

او در همه امور نوعدوستانه پیشگام بوده و در جهت گسترش سیره پهلوانی و خدمت به نیازمندان جامعه آستین همت بالا زده است. سرمربی سابق تیم های ملی کشتی و المپیک ناشنوایان کوله باری از افتخارات ورزشی و خدمات اجتماعی را بر دوش می کشد.

وی با یاری پدربزرگوارش بیت الایتام فرزندان خدا را با کمک 10 نفر آغاز کرد، پدر گرامی اش پول سفر به مکه را به تاسیس این موسسه خیرخواهانه اختصاص داده بود.

براساس شنیده ها ایشان دو روز پیش 50 هزار سبد کالا را بین فرزندان بی سرپرست و یتیمان جامعه توزیع کرده است، وقتی با پهلوان صحبت می کنیم می گوید: ما هیچ کاره ای خودمان را انبار داران خدمت یتیمان می دانیم، به عبارت دیگر این یتیم ها هستند که به عزت می بخشند.

خیریه ما وابسته به هیچ ارگانی نیست و ما زیر سایه ی خداوند رهبری امام زمان و رفقای خوب دست به خدمت رسانی می زنیم و امسال جشن عاطفه ها را روز 25 اسفندماه با 22 هزار بچه های نیازمند و یتیم برگزار می کنیم. بانویی را سراغ دارم که طلا هایش را فروخت تا صرف خیریه شود، ما اینکار را دوست داریم چون راه تختی است اما آقا تختی کجا و ما کجا.

پهلوان محمودی افزود: ما الگو های مهمی مانند جهان پهلوان تختی داریم در گذشته نیز حاج ضرغام ها و حاج طیب ها راه و روش پهلوانی را به نسل جوان آموخته بودند و امروز نیز رشادت سردار سلیمانی الگوی خوبی است تا به جوان های ما راه درست را نشان بدهیم تا فکر نکنند که مرد عنکبوتی و سوپرمن را سرمشق خود قرار دهند.

پهلوان محمودی درباره اوضاع و احوال کشتی ایران نیز می گوید: تاریخچه این ورزش را که نگاه می کنیم کیسه هایی پر از مدال المپیک پیدا می کنیم، ممکن است هر دوره رنگ آمیزی مدال ها متفاوت باشد اما قهرمانان ما همیشه دست پر به وطن بازگشته اند. فدراسیون علیرضا دبیر نیز حق و حقوق ورزشکاران را پرداخت می کند و در زمینه ساخت و ساز نیز همت عالی دارد.

شاید برخی افراد فرهنگ گفتاری دبیر را نپسندند اما کارهایش تحسین برانگیز است، حسادت را کنار بگذاریم و به دور از منیت و منم منم کردن ها به پیشرفت کشتی کمک کنیم، گل بی عیب خدا است محسن کاوه به عنوان مربی کارش را بلد است و خلاصه اینکه حسادت های آدم های بی وجود نمی تواند سد راه افتخار آفرین های کشتی ایران شود و پیام آخر نوروزی مرد نام آشنای ورزش و اجتماع ایران این است، شیرینی عید را با فرزندام خدا تقسیم کنند.

گفت و گو: عباس اسماعیلی