پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
شنا، شیرجه و واترپلو در سالی که گذشت

نسل طلایی می درخشد

نایب قهرمان ایران در مسابقات نوجوانان آسیا اتفاق بزرگی بود که در روز های واپسین سال های جاری رقم خورد.

این موفقیت درخشان ما را به یاد بازی های آسیایی تهران انداخت که بعد از قهرمانی مردان ایران یکی از شخصیت های ممتاز ورزش آبی از خوشحالی با کت و شلوار به درون استخر پرید.

در اینباره با محسن رضوانی، کاپیتان سابق تیم ملی واترپلو و رئیس فدارسیون شنا و شیرجه گفت و گو کرده ام، وی گفت: کسب مدال برنز در واترپلو به حتم به یادماندنی خواهد بود اما فراموش نکنیم که در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا جوان های 12 مدال به ارمغان آورده ایم تا نسلی که پرورش یافته اند به مرز شکوفایی برسند.

خوشبختانه به تازگی یکی از مربیان برجسته جهان به نام جان استوی را که 15 سال در آمریکا مربیگری کرده اند به خدمت گرفته ایم تا استعداد های ناب کشورمان به درستی پرورش پیدا کنند.

رئیس فدراسیون شنا و شیرجه واترپلو درپاسخ به این پرسش ما که آیا تیم ژاپن دست یافتنی نبود گفت: بازیکنان ما همترازی خوبی با ژاپن داشتند، ژاپنی ها چند ماه در ایتالیا در آمریکا اردو زده بودند، آنها در رشته هایی مانند فوتبال، والیبال و هندبال نیز بهترین اردو های را در کشور های اروپایی برگزار می کنند و با این همه واترپلوی ما با شکست چین که همه می دانند که در ورزش چگونه کار می کنند دست به کاری بزرگ زدند و حالا این نسل طلایی نیازمند حمایت بیشتر است، خوشبختانه آقای دکتر هاشمی وزیر محترم ورزش و جوانان دستور داده اند که تمام استخر ها موظف به تیمداری شوند که می توانند انقلابی بزرگ در شنای ایران باشد.

دکتر رضوانی درباره بهترین های ورزش شنا و شیرجه ایران در سال رو به پایان گفت: به نظر من مهدی یزدان خواه بهترین شناگر ایران در سال جاری بود وی به طور حرفه ای در تیم گالاتاسرای ترکیه بازی می کند و ارشیا الماسی که مقیم استرالیا است و سامیار عبدلی که در کشور آلمان زندگی می کند از بهترین های رشته های مرتبط با ورزش شنا محسوب می شود.

قاسمی از شناگران بسیار با استعداد شهر ری است که می درخشد و ما با این پشتوانه ها به سال های پیش رو امیدوارانه نگاه می کنیم، رضوانی در خاتمه آرزو کرد که در سال جدید با توصیه مقام معظم رهبری نگاه های به ورزش های پایه مانند شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک تغییر کند و ما شاهد سرمایه گذاری و عنایت وسیعی در این رشته ها باشیم.

گفت و گو: عبدالله محرمی