جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه
نخستین مازندرانی بر تخت ریاست فدراسیون

تقوی با اکثریت آرا رئیس شد!

سید میلاد تقوی با کسب اکثریت آرای مجمع انتخاباتی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال انتخاب شد.

 مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون والیبال از ساعت 10 امروز (شنبه 26 اسفند) به ریاست سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک آغاز شد.

در ادامه ناظرین بر فرآیند انتخابات مشخص شدند که انوشیروان شریف نیا رئیس هیات ایلام، مهدی مقدم منش عضو هیات رئیسه فدراسیون دانشگاهی و علیرضا قریب از بین بازیکنان، داوران و مربیان به عنوان ناظرین انتخاب شدند.

سپس بر اساس برنامه مجمع زمان ارائه برنامه نامزدها رسید تا پنج نامزد تصدی پست ریاست فدراسیون والیبال (محمود افشاردوست، پیمان اکبری، سیدمیلاد تقوی، محمد منصوری و امیرحسین منظمی) برنامه‌های خود را برای تصدی این پست تشریح کنند.

در این مرحله پیمان اکبری و امیرحسین منظمی به صورت مکتوب و محمد منصوری به دلیل عدم حضور، از حضور در انتخابات انصراف دادند و دو نامزد باقی مانده نیز هر کدام به مدت 10 دقیقه برنامه‌های خود را توضیح دادند.

سپس فرآیند انتخابات رئیس فدراسیون والیبال شامل فراخوان اعضا، دریافت برگه اصلی رای، انشا رای و قراردادن در صندوق برگزار شد و 67 نفر از اعضای مجمع انتخاباتی آرای خود در صندوق انداختند.

پس از شمارش آراء، مهندس سید میلاد تقوی با کسب 61 رای به عنوان رئیس فدراسیون والیبال برای چهار سال آینده انتخاب شد و محمود افشاردوست 6 رای به دست آورد.

میلاد تقوی نخستین مازندرانی است که به ریاست فدراسیون دست پیدا کرده است او باوجود جوانی تجربیات خوبی از زمان داورزنی به دست آورده است و اکنون وقت آن فرارسیده که به اعتماد جامعه مرتبط با توپ و تور پاسخ مثبت دهیم.

او کار دشواری دارد چرا که مشکلات والیبال ناشی از بلاتکلیفی چندین ماهه مضاعف شده و ایجاب می کند که هر چه سریعتر اما مطالعه شده دست به انتخابات اصولی و تغییرات لازمه بزند.

برای رئیس جدید فدراسیون والیبال آرزوی موفقیت در راه خطیر پیش رو داریم.

روسای فدراسیون والیبال از آغاز تا کنون

۱۳۳۶ امیر امین، سالی که والیبال از بسکتبال جدا شد. کاظم رهبری، علی اکبر میر فخرایی، کمال خانلی، فریدون فرخزاد نیا، مهدی خزاعی، فرهاد مسعودی (بنیانگذار لیگ سراسری) منوچهر شاهپوری، محمود عدل (بازیکن تیم‌های ملی والیبال و بکتبال) جابر خلف زاده، رضا جباری، پرویز خاکی  که هر سه از بازیکنان مطرح والیبال  بودند، محمدرضا یزدانی خرم، محمدرضا داورزنی و احمد ضیایی و حالا مهندس سید میلاد تقوی.

خوب است که رئیس جدید فدراسیون گذر و نظری بر آنچه که در دوران ریاست پیشینیان بر والیبال گذشته داشته باشد چرا که گذشته چراغ راه آینده است.

نویسنده: جمشید حمیدی