پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

ورزش در انتظار رویش و رنسانس

سالی دیگر از سال های مان گذشت، یک سال پر از بیم و امید و نگرانی های مداوم که شاید تاب و تحمل آن فقط از مردمان صبور ایران بربیاید.

اما با این همه فراز و نشیب ورزش بخشی از دلخوشی های مردم ایران بود. دو وزیر در مسند وزارتخانه نشستند اولی با اینکه از قهرمانان ملی بود دچار سانحه و تردید های فراوان بود ولی از روزی که دکتر کیومرث هاشمی بر مسند کار نشست آرامش خوبی بر دنیای تربیت بدنی و ورزش کشورمان حاکم شد.

تحرکات به نسبت مطلوبی را در فدراسیون های ورزشی شاهد بودیم ولی فوتبال باز هم جرقه وار حرکت کرد، پیروزی بر ژاپن چه موجی از شادی را در بین جوانان کشور به وجود آورده بود اما باخت به قطر آب سردی بود بر آتش اشتیاق میلیون ها ایرانی.

قصد نداریم که در این مقام عملکرد تک تک فدراسیون های ورزشی را مورد بازبینی قرار دهیم اما فوتبال واقعیتی انکار ناپذیر است که در دنیای کنونی از یک ورزش و بازی صرف به صنعت و حتی سیاست تبدیل شده است.

اکنون که در آستانه سال جدید ایستاده ایم انتظار یک رنسانس جدی را در ورزش کشور می کشیم و اعتقاد داریم که حرکات لاک پشتی برخی از فدراسیون نمی تواند برآورده های ایده آل و آرزو های به حق جوانان سرزمین ما باشد لذا بر این باور هستیم که شخص وزیر که خود از جنس ورزش است در سال جدید اقدامات اساسی را برای تغییرات اصولی به عمل خواهد آورد.

نوروز همیشه برای ما ایرانی ها سرآغاز تحولات و رویش های جدید بوده است و باور می کنیم که سال جدید نوآوری ها و امید های تازه ای را برای کشور عزیزمان به ارمغان خواهد آورد.

به عنوان یک ورزشی نویس پیش از اینکه دغدغه برد و باخت ها را داشته باشیم که به لحاظ روحی، اجتماعی و فرهنگی اثرات عمیق خواهد داشت اوضاع اقتصادی و شرایط معیشتی مردم باید در اولویت باشد. دولت و رئیس جمهور محترم امور مدیریتی وزارتخانه ها و سازمان ها را سر و سامان ببخشد، نمی شود مدیریت بر انسان ها به مدیریت در امور صنعتی و اقتصادی مقوله هایی هستند که فقط افراد متخصص را طلب می کند.

امیدواریم که خداوند مقلب القلوب دیدگان و قلب های همه مسئولان را به سوی راستی، درستی و خدمت گزاری بگشاید.

پیشاپیش فرارسیدن نوروز باستانی را به همه هموطنان عزیز شاد باش می گوییم.

نوروز ماندگار است تا یک جوانه باقی است...

نویسنده: رضا اسماعیلی