جمعه هفتم اردیبهشت ماه
یادداشت؛

آقای فکری! دل بستن به بازی مستقیم آخر سم است

استقلال را با توجه به بازیکنانی که در اختیار دارد در برابر فولاد بر خلاف دوران گذشته و حتی برخلاف دیدار هفته اول دیده ایم. 

استقلال را با توجه به بازیکنانی که در اختیار دارد در برابر فولاد بر خلاف دوران گذشته و حتی برخلاف دیدار هفته اول دیده ایم. 


استقلال در حد انتظار نبود. تیمی با این همه بازیکن و این همه هزینه نیازمند سازمان تیمی است.برای استقلال دل بستن به بازی مستقیم اخر سم است.
فکری آگاهانه این روش بازی را در روند تاکتیکی تیمش جاری ساخت، زیرا مردان خط میانی تیم استقلال تکیه گاه مناسبی نبود و نیست.
استقلال در برابر فولاد اصولا با خط هافبک بیگانه بود. جای خالی علی کریمی کاملا  به چشم آمد. حداقل بازیکنی مثل کریمی هم در استقلال وجود نداشت. از اینرو بازی مستقیم در دستور کار قرار گرفت.
استقلال در برابر فولاد خوب شیفت نمی شد. اصولا برنامه ای در این خصوص وجود نداشت. طبیعی است که نه در توپ گیری موفق است ونه در ارسال پاس های قطری می تواند موفق باشد.
روزهای سرد وسخت در پیش است. استقلال باید برای روزهای سخت و بازیهای دشوار چاره اندیشی کند.
متاسفانه کادر پرتعداد فنی استقلال زود هنگ می کند.در این رابطه هم باید چاره اندیشی شود.گرچه عمده مشکل استقلال نداشتن یک تئوریسین ویک ایدئولوک بزرگ برای چرخاندن وگرداندن روش بازی استقلال در میانه میدان است.غیبت چنین مهره بزرگی باعث شکاف بزرگ در سطوح تیم شده که هر حریفی با اندکی هوشیاری میتواند ضربه بزرگی را وارد سازد. درست مثل فولاد که مزد هوشیاری اش را دریافت کرد.


نویسنده: اکبر عزیزی