دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه

درویش در پرسپولیس می‌ماند

با این که پرسپولیس به چند بانک واگذار شد اما احتمالا تغییر هیات مدیره و ثبات مدیرعامل در باشگاه پرسپولیس وجود دارد.

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس برخلاف استقلال نه به یک هلدینگ بلکه به یک کنسرسیوم متشکل از چند بانک واگذار شد. به این ترتیب که بانک‌های شهر(30 درصد)، ملت(20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه(5 درصد) و اقتصاد نوین (5درصد) در مالکیت باشگاه پرسپولیس سهم خواهند داشت.

در این میان بانک شهر چون طلب سنگینی از باشگاه پرسپولیس داشت (حدود سه میلیون دلار) بیشترین سهم را از بین بانک‌ها برد. در اولین اقدام کنسرسیوم بانک‌ها قرار است با نمایندگی این باشگاه جلسه‌ای تشکیل داده و سیاستگذاری خود برای اداره باشگاه پرسپولیس را مشخص کنند.

 در این راستا قرار است بانک‌هایی که بیشترین سهام را دارند یک عضو هیات‌مدیره در باشگاه پرسپولیس داشته باشند. در این میان احتمالا بانک شهر دو عضو داشته باشد و بانک‌هایی که پنج درصد سهام دارند مشترکا یک عضو از هیات‌مدیره این باشگاه را انتخاب کنند. این انتخاب‌ها در یک پروسه زمانی 20 روز تا یک ماهه زمان خواهد برد و بعد از آن نیز اعضای جدید هیات‌مدیره، مدیرعامل این باشگاه را انتخاب خواهند کرد.

 از آنجا که رضا درویش با مدیرعامل بانک شهر ارتباط خیلی خوبی دارد احتمال اینکه یک یا دو عضو هیات‌مدیره باشگاه که وابسته به این بانک خواهند بود از ادامه حضور درویش در پرسپولیس حمایت کند زیاد است و چه بسا او خودش یکی از اعضای هیات‌مدیره به نمایندگی از بانک شهر باشد.

گزارش: نیلوفر مژدهی