دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه
تحول جدی در فوتسال آسیا؛

حذف ژاپن و دورخیز ایران برای قهرمانی

اولین نشانه بارز تحول در فوتسال آسیا، حذف ژاپن در دور مقدماتی و رشد فزاینده اغلب تیم‌های حاضر در تایلند است.

امروز و تا ساعاتی دیگر تیم ملی فوتسال ایران با قرقیزستان  در مرحله یک چهارم نهایی دیداری حساس دارد. مصاف تایلند میزبان با عراق تمامی نگاه‌ها را متوجه خود کرده است.

در تیم ما ستاره هایی چون حسن زاده، مسلم اولاد قباد،آقاپور ،احمد عباسی و عظیمی حضور دارند که با درخشش چند جوان با انگیزه می توانند بار دیگر جام قهرمانی را به مردم و هواداران تقدیم کنند.

وحید شمسایی و کادر فنی اتحاد و انسجام خوبی به تیم ارزانی داشته و تیمی  با انگیزه را روانه مسابقات کرده اند.

در یک ارزیابی اجمالی از نمایش تیم ایران در مرحله مقدماتی باید گفت: تیم ما در فاز تهاجمی دست نیافتنی و دارای تاکتیک و شیوه های متنوعی است. اولاد قباد و سالار آقا پور در پایه گذاری حملات بی نظیر هستند. احمد عباسی در غیاب حسین طیبی گلزن اول ما است و حسن زاده با تجارب ارزنده خود، رهبری خوبی در زمین دارد.

نقطه ضعف ما در بازی های گذشته برگشت به عقب ناکافی بازیکنان بوده که گل‌هایی ساده از رقبا دریافت کرده ایم.

چنانچه گفته شد، اغلب تیم ها به لحاظ تاکتیکی و نمایش گروهی متحول شده اند اما لغزش نفرات در فاز تدافعی را نباید نادیده گرفت. در این زمینه باید به پوشش و جمع بازی کردن در مواقعی که حریف توپ را در اختیار دارد، توجه کرد.

تیم ما نباید در ضد حملات گل‌هایی ساده دریافت کند. نکته بعدی لزوم سرعت در تهاجم است. بازیکنان ما غالبا بازیهای تاخیری دارند. باید اصل سرعت در تهاجم را بدرستی رعایت کرد و احمد عباسی، حسن زاده و عظیمی را در موقعیت گل قرار داد.

قرقیزها حتما بازی دفاعی ارائه خواهند داد و دل به ضد حملات دارند. لازم است با سرعت دادن به بازی و تنوع در شیوه‌های تهاجمی از برتری تاکتیکی نهایت بهره را ببریم.

در دیگر دیدارهای امروز ازبکستان با ویتنام و افغانستان با تاجیکستان جدال خواهند داشت.

چهار تیم صعود کننده به مراحل پایانی به جام جهانی راه می یابند. تا اینجای کار حذف ژاپن در دور مقدماتی حادثه بزرگ این رقابت‌ها بوده است.

نویسنده: احمد میرزاییان