دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه
سکوت والیبال ناشنوایان شکست

اشرفی: نسل جوانی را پرورش خواهیم داد

سکوت چندساله حاکم بر والیبال ناشنوایان ایران با برگزاری نخستین اردو آماده سازی و گزینشی بازیکنان سراسر کشور شکست.

این اردو با حضور 45 بازیکن از استان های مختلف به مدت چهار روز در محل فدراسیون ناشنوایان برگزار شد.

جلال اشرفی، مربی بین المللی و سرمربی جدید تیم ملی والیبال ناشنوایان در اینباره به البرز ورزشی گفت: از 45 بازیکن دعوت کرده بودیم در پایان 11 نفر را خط زده ایم تا اردوی بعدی با 24 بازیکن پیگیری شود.

هدف و مقصد این اردو آشنایی با موجودیت کنونی والیبال ناشنوایان بوده تا در نهایت بهترین ها را برای اعزام به پنجمین دوره مسابقات جهانی ناشنوایان انتخاب کنیم.

این رقابت ها از یکم تیر ماه در شهر تومی گوتسوی ژاپن آغاز خواهد شد و تلاش حاج رضا اسماعیلی، رئیس جدید انجمن والیبال ناشنوایان بر این است که با وجود گرانی ارز و استارت دیرهنگام برای ثبت نام تیم را راهی میدان بزرگ جهانی سازد.

سرمربی تیم ملی ناشنوایان اضافه کرد: اما هدف اولی تر کسب آمادگی جهت حضور در بازی های آسیایی است که آبان ماه در کشور عزیزمان برگزار خواهد شد و به لحاظ اعتباری و ملی اهمیت بسیار زیادی برای ورزش ما دارد.

اشرفی که مربی کاتاگوری دو و دارای سوابق زیادی در امر سازندگی است افزود: در تیم دعوت شده بازیکن 15 ساله آینده دار به نام نوید چشمی از استان البرز بازیکن، 17 ساله به نام مسعود درستکار از بندر ترکمن که شاگرد ملی پوشان سرشناس گلستان، آقایان حبیب کوزه لی و مجید آزمون است و چند بازیکن سنین 19 – 21 سال حضور دارند که نوید دهنده نسل جدید ورزش ناشنوایان است.

در این تیم فقط دو لیبروی بالای 32 سال داریم و جوانانی که آمده اند و چند نفری که به دلیل شخصی قادر به حضور در اردو نشده اند ما را برآن می دارد که تا امیدواری بسیار و برنامه ریزی وسیع درصدد احیای والیبال ناشنوایان در پیمودن مسیر دشوار قهرمانی در سطح جهان و المپیک باشیم.

مرتضی اشرفی مربی سابق تیم ملی نوجوانان و مربی بین المللی به اتفاق مجید زینلی، بهترین بازیکن سابق ناشنوایان جهان دستیاران سرمربی تیم ملی هستند.

گفت و گو: جمشید حمیدی