چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
افرادی که چهار نعل می تازند!

شرط بندی بر روی اسب‌های بازنده

هنگامی که «شروین اسبقیان» اسبش را زین کرده بود و چهار نعل می‌تاخت تا مجمع انتخابات فدراسیون «سوارکاری» را برگزار نماید به ناگاه ده‌ها کپی از رای دیوان عدالت اداری در محل مجمع پخش شد که حکایت از «بازنده شدن» وزارت ورزش داشت.

اسبقیان که تاکنون به دلیل عدم اشراف به امور مجامع هیچ انتخاباتی را بدون تنش و حاشیه برگزار نکرده نشان داد که نیاز به کارگیری مشاورین و افراد توانمند در کنار خود دارد.

وقتی اسب‌ها در «مانژ» تمرینات حرکتی خود را انجام می‌دادند بعضی از افراد اسب‌ها را از مانژ خارج کرده و در مسیر مافیا و سوداگری فروش اسب گام برداشتند به طوری که انسان‌ها چهار نعل تاختند تا فدراسیون «خلیلی» را دچار خلل و چالش کنند آنان گرچه «خلیلی» را از «اسب» انداختند ولی رای دیوان عدالت اداری او را فعلا از اسب و اصل نیانداخت ، حالا اگر رای تجدید نظر دیوان هم رای بدوی را تایید کند نه تنها فدراسیون سوارکاری از «اسب» می‌افتد که از «اصل» هم سقوط می‌کند.

«اصطبل بانان» در پیست اسب سواری دو نوع مسابقه برگزار می‌کنند, مسابقه‌ اسب با اسب و پیکار افراد سوداگر با همدیگر.

اسب‌های زبان بسته برای مسابقات رسمی مهیا می‌شوند تا از روی موانع، پرشی موفقیت آمیز انجام دهند و صاحبان خود را پیروز کنند و در همان زمان افرادی برای پارو کردن پول «پالان» اسب را محکم گرفته تا برنده پیکار مافیای سوارکاری شوند.

اسب‌ها نمی‌دانند که ارزششان چقدر است آنها فقط با تمرین و مسابقه صاحبان وسوسه‌ گر خود را پیروز می‌کنند پیکار و مسابقه اسب‌ها از یک طرف دیدنی و تماشایی است و از طرف دیگر همین اسب‌ها انسان‌ها را به جان همدیگر انداخته و رقابتی برای پول بین آنها ایجاد می‌کنند.

در حقیقت پیست سوارکاری، مسابقه اسب با اسب و یا پیکار انسان با اسب نیست بلکه آدم‌ها با هم در ستیزند تا گلادیاتور گونه به هم حمله کنند و ورزش زیبای سوارکاری را با سوداگری اسکناس به زشتی تبدیل کنند.

در حقیقت اسب‌ها انسان‌ها را به جان همدیگر انداختند نه انسان‌ها اسب‌ها را؛ در فضای تاخت و تاز «سوارکاری» در ایران آقازاده‌ها با «کره اسب‌ها» بسیار مانوسند تا در اصطبل‌ها پول و دلار پارو کنند.

آقای اسبقیان اسب‌ها رم نکرده‌اند آنان همیشه آماده مسابقه هستند ولی آدم‌های طماع «سم و پالان» اسب‌ها را محکم در دست دارند تا مبادا رم کنند و پول‌های کلان از بین برود,اینجا انجام مسابقه اسب‌های زبان بسته با هم نیست پیکار پلید «آقازاده‌ها» با «کره اسب‌ها» برای پارو کردن پول است.

حالا چند سوال از وزارت ورزش

۱. با توجه به رای صادره از سوی دیوان عدالت اداری که تاریخ آن قبل از برگزاری انتخابات بوده آیا معاونت ورزش قهرمانی از اداره حقوقی در رابطه با برگزاری انتخابات استعلام نموده است؟

۲. اگر دولت اعمال نفوذ نکند و رای بدوی در تجدید نظر تایید شود معاونت ورزش قهرمانی چه پاسخی برای وزیر محترم دارد؟

آقای اسبقیان باید به خوبی درک کنند که برای این پست در اولویت سوم قرار داشته و حالا که ابر و باد و مه و خورشید و فلک او را در سنگین‌ترین و پرکارترین معاونت وزارت ورزش قرار داده باید با پختگی طوری عمل کند که برای وزیر محترم هزینه تراشی نشود وزارت ورزش هم با علم و آگاهی که اسبقیان تاکنون هیچ مجمعی را بدون تنش برگزار نکرده باید برای صیانت و قداست وزارتخانه در کنار او افراد کاردان و وارد به امور مجامع را قرار دهد تا تلاش ها و زحمات آقای دکتر کیومرث هاشمی صدمه ای نبیند.

نویسنده: علی افتخاری کارشناس ورزش