سه شنبه هجدهم اردیبهشت ماه
والیبال و چند انتصاب جدید

موفقیت در گروی اعتمادسازی...

طی روز های اخیر چند انتصاب به ظاهر شتاب زده در فدراسیون والیبال باعث شد تا برخی ها بر این باور باشند سالی که نکوست از بهارش پیدا است!

بعد از معرفی سرپرستان غیروالیبالی برای تیم های مختلف سنین پایه شخصی به عنوان سرپرست سازمان تیم های ملی معرفی شد که تقریبا هیچ یک از اهالی والیبال ایشان را نمی شناسند.

وظیفه فدراسیون والیبال با پاسخگویی به افکار عمومی و شفاف سازی در مورد گزینش افراد است چرا که تیم ملی متعلق به مردم یک کشور است اما در کنار این نگرانی های به وجود آمده چند اتفاق قابل تایید و امیدوار کننده نیز رخداده است انتخاب علیرضا نادی بهترین مدافع جهان در دهه گذشته و ملی پوشی که پیشرفته ترین دوره مربیگری را در آن سوی مرز ها گذرانده در کادرفنی تیم جوانان وجه مثبتی است که امیدواریم بازخورد و بازتاب آن را در آموزش صحیح جوانان رده ملی مشاهده کنیم.

دیگر اتفاق انتصاب امیر حسین منظمی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون والیبال است. منظمی بازیکن تیم ملی در دو دوره پیکار های جهانی، دکتری تربیت بدنی است که در دوران بازیگری توانایی بازی در دو پست را به منصه ظهور درآورد.

وی امروز یکبار دیگر فنی ترین سمت فدراسیون را برعهده گرفت و از آنجایی که از جنس والیبال است باید پل ارتباط بسیار خوب بین جامعه والیبال و رئیس فدراسیون باشد اگر این بار برخلاف زمان ریاست کوتاه مدت آقای دکتر ضیایی موفق عمل کند به حتم اقبال و حمایت اهالی والیبال را پشت سر خود خواهد داشت.

و سرانجام انتصاب محمدرضا کارخانه به عنوان مشاور رئیس کمیته فنی فدراسیون والیبال که می تواند همانند نصب منظمی شمشیر دو لبه باشد. وی در شرایطی معرفی شد که میلاد تقوی رئیس فدراسیون چندی پیش اعلام کرده بود که کمیته فنی نخواهیم داشت خب، انتصاب آقا مصطفی به احتمال زیاد خلاف این ادعا را ثابت خواهد کرد.

کارخانه مردی سرشار از تجربه است و تقریبا تمامی پست ها را مرور کرده و می داند که جماعت والیبال چه تصور و چه خواستی از وی دارند بنابراین فقط امیدوار هستیم که ایشان و دیگر مردان والیبالی امتحان خوبی از سمت هایی که برعهده گرفته اند را پس بدهند.

نویسنده: جمشید حمیدی