چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
لیگ برتر همچنان آبستن تغییر

عوامل تغییر سرمربیان در مسیر پیکار های سراسری

شرایط تیم‌ها در جدول رده‌بندی مهم‌ترین عامل تغییر سرمربیان است‌.

در حال‌ حاضر هفت تیم به‌طور قطع سرمربیان خود را تغییر داده‌اند و تراکتور هشتمین تیمی است که قصد چنین کاری را دارد اما هنوز سرمربی جدید را معرفی نکرده و البته حمید مطهری را به‌عنوان دستیار سرمربی جدید خود معرفی کرده است.

بد نیست بدانید هفت تیم با نظر باشگاه سرمربیان خود را تغییر داده‌اند یا به‌نوعی آنها را اخراج کرده‌اند و تنها تیم پرسپولیس بوده که سرمربی آن با نظر شخصی خود استعفا داده و مربی جدیدی جایگزین او شده است.

اوسمار ویرا درحالی جانشین یحیی گل‌محمدی شد که این مربی هم نتایج خوبی گرفته بود و هم باشگاه پرسپولیس امکان اخراج او را نداشت اما چالش‌های موجود بین مدیریت و سرمربی پرسپولیس درنهایت یحیی را مجبور کرد از سمت خود استعفا دهد.

تیم استقلال هرچند نکونام را در جایگاه خود حفظ کرده اما درواقع این مربی بارها مدعی شده قصد برکناری‌اش را داشته‌اند. بااین‌حال ثبات در باشگاه استقلال تا این لحظه به صدرنشینی این تیم ختم شده است. در بین دیگر تیم‌هایی که فعلا نیمکت‌شان ثبات داشته تیم‌های شمس آذر، استقلال خوزستان و ذوب‌آهن نیز تا آستانه تغییر مربی رفته‌اند اما این امکان میسر نشده است.

 دقیقی در نیم فصل اردوی شمس‌آذر را ترک کرد اما دوباره برگشت و نیم فصل دوم را با تیمش آغاز کرد. سیروس پورموسوی نیز در تیم استقلال خوزستان تاکنون دوبار استعفا داده اما مدیران این باشگاه همچنان به ادامه همکاری با او اصرار دارند.

محمد ربیعی دیگر مربی لیگ برتر که اتفاقا نیم فصل اول خوبی را با ذوب‌آهن سپری کرده بود به‌دلیل پیشنهاد بهتر از باشگاه فولاد قصد ترک اصفهانی‌ها را داشت اما مدیریت مجموعه ذوب‌آهن مانع او شد و با وجود عملکرد ناموفق این مربی در نیم فصل دوم حاضر نیست او را اخراج کند یا با استعفایش موافقت کند.

با توجه به اینکه تنها ۶ هفته از رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده کمی بعید است تغییر دیگری رخ دهد، بااین‌حال نارضایتی هواداران تیم‌ها از عملکرد برخی مربیان می‌تواند زمینه‌ساز اخراج یا استعفای آنها در لیگ برتر شود.

جالب اینکه از هفت تیمی که سرمربی خود را تغییر داده‌اند فقط پرسپولیس در نیمه بالای جدول قرار دارد که آن هم سرمربی‌اش استعفا داده و اخراجی در کار نبوده است و شش تیم دیگر همگی در نیمه پایینی جدول و مخصوصا از قعرنشینان هستند.

گزارش: نیلوفر مژدهی