سه شنبه هجدهم اردیبهشت ماه
هشداری به مدیران صنعت خودروسازی

پیکان از ریل خارج شد

تیم فوتبال مس رفسنجان با پیروزی برابر پیکان یه مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد.

شاگردان رضا عنایتی پس از تساوی در وقت قانونی و اضافی در ضربات پنالتی مغلوب تیم شهرستانی مس رفسنجان شد و با این باخت تنها امید پیکان در ابقای لیگ برتر کمرنگ شد.

چرا که پیکان به همراه صنعت نفت آبادان، نساجی مازندران به دلیل کسب نتایج ضعیف در معرض سقوط از لیگ برتر قرار گرفتند و این دردی است که سایپا دیگر تیم وابسته به صنعت خودروسازی نیز از دو سال پیش به آم دچار شده بود.

آیا امسال نوبت به پیکان می رسد تا پایان لیگ برتر به انتظار می نشینیم اما نکته ای که سایپا و پیکان را آزار می دهد مدیریت است در گذشته های نه چندان دور مردانی سکان مدیرعاملی و هدایت این دو باشگاه ریشه دارد و صاحب امکانات را در دست داشتند که اگر هم از جنس فوتبال نبوده اند مشاوران و همکارانی را برگزیده بودند که با کمک فکری و دانش فنی خود بر مدیریت باشگاه ها ریسمان استحکام می بستند.

در باشگاه ساپیا هر از گاهی یک فرد مدیرعامل می شود و در پیکان هم رفت و آمد ها ادامه دارد ولی برای نجات از این وضعیت مدیران این دو صنعت معتبر باید در انتخاب مسئولان ورزش تخصص و اهلیت مدیریتی را در نظر بگیرند و اجازه ندهند افراد سفارشی سرنوشت پیکان و سایپا را به سوی نابودی سوق بدهند.

نویسنده: حسن امامقلی