پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
الهامی برای بقا آمده نه تصاحب جام

شش هفته نفسگیر برای نساجی

 نساجی اصلی‌ترین گزینه سقوط بود اما در هفته‌های اخیر نتایج کمی تغییر کرد و حالا آنها نیز بارقه‌هایی از امید را حس می‌کنند.

تغییرات روی نیمکت این تیم هرچند در ابتدا چندان رضایت‌بخش به‌نظر نمی‌رسید اما رفته‌رفته شرایط متفاوت شد تا درحالی‌که همه فکر می‌کردند نساجی سقوط خواهد کرد، حالا رقابت تنگاتنگی با فولاد، استقلال خوزستان و صنعت‌نفت آبادان داشته باشد.

برای یک تیم خصوصی شاید هزینه کردن در فوتبال ایران با غول‌های دولتی بسیار سخت باشد، بااین‌حال رضا حدادیان به‌عنوان مالک باشگاه نساجی نه‌تنها برای تیمش چیزی کم نگذاشته، بلکه بسیار بهتر از برخی باشگاه‌های دیگر لیگ برتر عمل کرده است. از این رو شاید سقوط نساجی به‌نوعی دهن‌کجی به فوتبال خصوصی در ایران باشد. درصورتی‌که نساجی نتواند خود را  در لیگ برتر حفظ کند، به‌نوعی باشگاه‌داری خصوصی در این لیگ زیرسوال می‌رود.

آن مرد آمد 

حضور ساکت الهامی در باشگاه نساجی و هدایت دوباره این تیم بیش از آنکه در این فاصله اندک بتواند تاثیر تاکتیکی خاص و ویژه‌ای روی تیم بگذارند به‌لحاظ روحی و روانی در عملکرد بازیکنان تاثیرگذار بود. تیم شهر خسته سابقه قهرمانی در جام حذفی با الهامی را دارد و همین برای تزریق روحیه به تیم کافی است.

وی از هفته هجدهم هدایت نساجی را برعهده گرفت. این مربی با تیمی بی‌روحیه، بی‌انگیزه و خسته روبه‌رو بود، به‌طوری‌که نزدیکان باشگاه ادعا می‌کردند ساکت آمده تا بازیکنان را به خودشان بیاورد. آنها در اولین بازی مقابل گل‌گهر سه گل دریافت کردند و همین کافی بود تا الهامی با آن واکنش‌های خاص و غیرمنتظره‌اش پس از بازی آنها را زیر باران تمرین دهد.

بااین‌حال نساجی خسته‌تر از آن بود که با تنبیهات الهامی به‌خودش بیاید. این مربی اما می‌دانست برای چه آمده و از مدیران باشگاه قول گرفته بود در جریان بازی و رختکن دخالتی در کار او نکنند و اختیار تام دهند.

شش هفته نفسگیر

 نساجی اگر می‌خواهد لیگ برتری باقی بماند باید حداقل امتیاز را از ۶ هفته پیش رو کسب کند. بااین‌حال الهامی و شاگردانش برای بقا کار راحتی پیش‌رو ندارند.

آنها ابتدا باید با ذوب‌آهن- که دوباره به روزهای خوبش برگشته- رقابت کنند.

در هفته بیست‌وششم میزبان تیم پرسپولیس هستند که در کورس قهرمانی قرار دارد. بازی بعدی آنها در اهواز مقابل استقلال خوزستان است. این دو برای بقا رقیب جدی یکدیگرند، از این رو نتیجه بازی هفته بیست‌وهفتم برای نساجی بسیار مهم است.

ناجی شهر خسته

در روزهایی که تیم نساجی برای بقا تلاش می‌کند، یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت گلر برزیلی این تیم است. لوآن پولی در بازی مقابل ملوان یک گل دریافت کرد. در تساوی با سپاهان موفق شد دروازه‌اش را بسته نگه دارد و مقابل تراکتور نیز با کلین‌شیتی دیگر یک پیروزی حیاتی را برای تیمش رقم زد. عملکرد این دروازه‌بان بدون‌شک در صعود یک‌پله‌ای تیم نساجی در جدول رده‌بندی تاثیرگذار است.

ماموریت غیرممکن

شاید الهامی حسرت غیبت تیم نساجی در جام حذفی را بخورد اما ماموریت او درحال‌حاضر چیز دیگری است. این مربی که یک‌بار موفق شد با این تیم قهرمان رقابت‌های جام حذفی شود، این بار نیز می‌توانست با همان‌ انگیزه حضوری قدرتمند در جام شگفتی‌ها رقم بزند اما نساجی چندی پیش با مربی اسپانیایی خود مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد و از این جام کنار رفت تا حسرت همراهی دوباره نساجی در جام حذفی بر دل الهامی بماند.

گزارش: نیلوفر مژدهی