پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
چند برش از فوتبال ایران؛

آبادانی ها به صدر رسیدند

آبادانی که به برزیل فوتبال ایران شهرت دارد و لایق جایگاه های رفیع تری در فوتبال کشور است هر چند متاسفانه فولاد دیگر نماینده خوزستان که از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان فصل بعدی آسیا محسوب می شود مکان ششم را در اختیار دارد و نفت مسجد سلیمان نیز از 9 امتیاز در رده نهم ایستاده است.

آبادانی که به برزیل فوتبال ایران شهرت دارد و لایق جایگاه های رفیع تری در فوتبال کشور است هر چند متاسفانه فولاد دیگر نماینده خوزستان که از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان فصل بعدی آسیا محسوب می شود مکان ششم را در اختیار دارد و نفت مسجد سلیمان نیز از 9 امتیاز در رده نهم ایستاده است.


فوتبال خوزستان علی رغم دست یازیدن به بازیکنان غیر بومی باز هم پتانسیل بالایی برای قدرت نمایی دارد وچه خوب که مسوولان ورزش خوزستان درآمد و سرمایه های منطقه را صرف بازیکنان با استعداد بومی کنند اکنون بسیاری از نوجوانان و جوانان مستعد جنوبی ساک به دست پشت درب ورزشگاه های تهران ایستاده اند تا شاید روزنه ای برای دیدن بیابند چرا این استعدادهای در خوزستان بارور نشود؟!
تساوی استقلالی های شاغل در لیگ
در ادامه رقابتهای لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور دو تیم ذوب آهن و گل گهر سرانجام به تساوی یک بر یک رضایت دادند. شهرخودرو در مشهد نتوانست از پس آلومینیوم برآید و با نتیجه دو بر دو از سد این حریف اراکی متوقف شد. دوئلی بین مهدی رحمتی و رسول خطیبی که از قضا هر دو هم استقلالی محسوب می شود در جدال خودرو سازان سایپا و پیکان نیز یک بر یک مساوی شده اند و سرانجام یکی از مهمترین نایج لیگ برتر باید به برتری جالب دو بر یک صنعت نفت در آبادان مقابل تیم پرطرفدار تراکتور اشاره کرد.   
ویدئو چک در لیگ فوتبال

هر روز سر کردن با سیستم سنتی، حاصلی جز افزایش درد سر و قیل و قال ندارد. ظرف یک ماه، دو اتفاق مشابه در لیگ بیستم رخ داده که در هر دو شائبه استفاده غیر قانونی داوران از کمک‌داور ویدئویی وجود داشته است. ابتدا روز دوم آذر در اصفهان در بازی ذوب‌ آهن و پیکان یک خطای پنالتی به سود تیم مهمان اعلام شد که سر و صدای زیادی به پا کرد. ذوبی‌ها به‌ طور مفصل به این موضوع اعتراض کردند، داور کنار زمین آمد و بعد از دقایقی نظرش را تغییر داد. گفته می‌شود در آن لحظات فیلم تلویزیونی لحظه برخورد به داور چهارم نشان داده شده و او هم به قاضی اصلی میدان اطلاع داده که اعلام پنالتی درست نبوده. حالا اما روز دوم دی‌ماه، شبیه همین ماجرا در رفسنجان رخ داده است. در بازی مس و سپاهان، داور یک خطای جنجالی دو ضرب در داخل محوطه جریمه به سود میزبان اعلام کرد؛ این ضربه گل شد اما توپ پیش از عبور از خط دروازه به دست یکی از بازیکنان مس برخورد کرده بود. داور ابتدا گل را پذیرفت اما با اعتراض سپاهانی‌ها کنار زمین رفت و بعد از چند دقیقه تصمیمش را تغییر داد. آیا در فوتبال ایران VAR غیر رسمی به کار گرفته می‌شود؟ 


حسینی و نشریه دامگا
روز گذشته نشریه «دامگا» ترکیه خبر داد باشگاه شارلوا بلژیک با مالک ایرانی خود به دنبال جذب حسینی است. در حال حاضر تیم شارلوا دو بازیکن ایرانی دیگر یعنی کاوه رضایی و علی قلی زاده را در اختیار دارد.این خبر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ترکیه داشته است و احتمال دارد حسینی در نقل و انتقالات زمستانی به تیمی برود که تاکنون بازیکنان ایرانی زیادی را در اختیار داشته است.از اندرلخت بلژیک، سمپدوریا ایتالیا، پورتو پرتغال و یک تیم قطری هم به عنوان تیم‌هایی یاد می‌شود که حسینی را زیر نظر دارند.

نویسنده: حسن امامقلی