پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

تلخ ترین شکست تیم ملی فوتبال در بازی های آسیایی

تیم ملی فوتبال ایران پس از عدم حضور در بازی های آسیایی 1954 مانیل در سومین دوره این بازی ها که در سال 58 در توکیو برگزار شد شرکت کرد.

تیم ملی فوتبال ایران پس از عدم حضور در بازی های آسیایی 1954 مانیل در سومین دوره این بازی ها که در سال 58 در توکیو برگزار شد شرکت کرد.


 تیم های شرکت کننده در این بازی ها دو مسابقه می دادند و بر حسب امتیازات به دست آمده در گروه خود دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود می کرد.
طی قرعه کشی که انجام شد تیم ایران با کره جنوبی و رژیم صیهونیستی هم گروه شد بازیکنان تیم ایران تصور می کردند به راحتی می توانند به دور بعدی مسابقات راه یابند چرا که تیم خود را قوی ترین تیم تاریخ فوتبال ایران می دانستند اما پس از انجام دو مسابقه محاسبات آنها اشتباه از آب در آمد و با دوشکست سنگین مقابل حریفان خود وداع زودهنگامی داشتند تیم ایران در اولین بازی خود به دیدار کره جنوبی حریف سنتی خود رفت و اسیر سرعت غیر قابل مهار آنها شد و با نتیجه پنج بر صفر شکست خورد این یکی از سنگین ترین شکستهایی است که تیم ملی فوتبال ایران در برابر یک تیم آسیایی متحمل شده است.
این اتفاقات در حالی افتاد که کره جنوبی دو سال قبل در اولین دوره جام ملتها به قهرمانی رسیده بود و در این مسابقات با تیم آماده به توکیو آمده بود بازیکنان تیم ملی بی خوابی و خستگی را علت اصلی شکست سنگین خود می دانستند تیم ایران پنجم خرداد ماه 1338 در حالی به مصاف تیم رژیم صیهونیستی رفت و که بازیکنان هنوز روحیه خود را به دست نیاورده بودند و متاسفانه در این بازی هم با نتیجه 4 بر صفر شکست خوردند. تیم مدعی ایران، بدون گل زده یکی از ضعیف ترین نتایج خود را در بازی های آسیایی گرفت و به این ترتیب پرونده تیم ملی با این دو شکست بسته شد. در تصویر چهره تیم ملی فوتبال ایران در بازی های آسیایی 19958 توکیو ایستاده از راست مسعود برومند-پرویز کوزه کنانی-پرویز دهداری- نادر افشار علوی نژاد-ایرج حاتم
نشسته از راست؛ امیر عراقی-داوود ارغوانی-عارف قلی زاده- ایرج عرفان- علی جعفرزاده و جواد بهشتی


نویسنده: حبیب رحیمی