چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
نه آبی ،نه قرمز ،فقط زرد طلایی؛

نفت آبادان ستاره فروزان فوتبال ایران

اخبار وسیع فوتبال ایران در سیطره دو تیم پرسپولیس و استقلال قرار دارد،حال آنکه باید به تیمهای شهرستانی به ویژه خوزستان و آبادان به عنوان قطب اصلی فوتبال کشور توجه اساسی  داشته باشیم.

اخبار وسیع فوتبال ایران در سیطره دو تیم پرسپولیس و استقلال قرار دارد،حال آنکه باید به تیمهای شهرستانی به ویژه خوزستان و آبادان به عنوان قطب اصلی فوتبال کشور توجه اساسی  داشته باشیم.


فوتبال‌در آبادان‌با پوست و گوشت و استخوان مردم‌ این خطه آمیخته است.
از دیر باز کارگران‌ و کارمندان پالایشگاه هم تفریح اصلی شان بازی فوتبال بود.
خردسالان و نوجوانان این دیار هم از همان‌دوران در کوچه پس کوچه های تفتیده شهر با پای برهنه به دنبال توپ می دویدند و در عوالم خود به سر می بردند.
این علاقه‌مندی وافر مردمی بهانه شد تا بزرگان‌ ورزش این‌شهر به فکر تشکیل باشگاه فوتبال باشندو..
نفت در ۸۰‌سال فعالیت خود ستاره های بی بدیلی به فوتبال ایران معرفی کرده است.
جا دارد از بزرگان خطه آبادان و خوزستان یاد  کنیم.
اساتیدی چون‌پرویز دهداری،حمید برمکی،پورجانکی،منوچهر سالیا،جاسم اهل یرف،غلامحسین واقف و...که حق پدری در فوتبال آبادان‌دارند.
ملی پوشان و چهره های شاخص  نفت آبادان در پنج‌شش دهه گذشته به قدری هستند که ذکر اسامی آنها به کتابی قطور نیاز دارد.
از جمله  ستاره های تابناک فوتبال ایران از خطه آبادان به نفراتی محدود که در خاطر دارم اشاره می کنم تا قدرشناس زحمات آنها باشیم.
جمشید مجدمی،حمدالله گلناریان،صفدربنده،فریدون لقمان،غلام صف شکن،بشاگردی،بیت سیاح،گله داری،علی فرسیات ،کریم سنگر پور ،ناصر شاملی،اسماعیل کشتکار،حسن دشتی،ذوالفقار نظام آزادی، یدالله دل شکسته،مهدی غفاری،مسعود دهداری، حسین بهاریان،ابراهیم قاسمپور،عبدالرضا برزگری‌و علی فیروزی و...
امروز هم‌ این علاقه مندی در جای جای شهر دیده می شود و در کوی و برزن همگان از درخشش نفت به عنوان برزیل فوتبال ایران‌ یاد می کنند.
حیف که ویروس کرونا و ورزشگاه‌خالی این شهر ،اجازه حضور تماشاگران دو آتشه و وفادار آبادانی را نمی دهد تا شور و نشاط وصف نشدنی آنها را ببینیم.
نفت آبادان‌در فصل جاری در سایه وحدت و انسجام‌تیمی و کادر فنی کار آمد و مدیریت خوب علی فیروزی در جمع مدعیان قرار گرفته است.
در حالیکه بسیاری از تیمها با هزینه های میلیاردی و سر و صدای فراوان در لیگ‌حاضر شده اند،نفتی ها با‌‌ جمعی از بازیکنان گمنام و قراردادهای کم وارد عرصه رقابت شده اند.
حضور پور موسوی به عنوان سرمربی و کادر همراه از جمله:اسماعیل  قنبری،امیرحسین پیروانی،مرتضی بچاری،کاظم فرحانی  و سامی جمالی گروهی منسجم و کارآمد را ترتیب داده است.
علی‌فیروزی هم مدیر توانا و شاخص این تیم است.
از بازیکنان‌کلیدی نفت باید به طالب ریکانی ،حسن بیت سعید،خالقی فر،محمد طیبی،اهل شاخه،حکیم نصاری،فلاح زاده  ، حسین ساکی و‌محسن آقایی و بغلانی و... اشاره کرد.
از مدیران استانی و اعضا هیات مدیره و تمام مسئولان شهری و هواداران آبادانی انتظار داریم با تمام توان از تیم خوب و دوست داشتنی نفت آبادان حمایت کنند.
در گذشته حواشی و دامن زدن به اختلافات مانع از درخشش نماینده این دیار شد.
حال که نتایج خوب  نفت همه را به وجد آورده ،باید برای تقویت و انسجام بهتر این تیم‌تلاش کرد.
جذب یکی دو بازیکن در نیم فصل نقاط ضعف تیم‌پورموسوی را برطرف خواهد کرد.
این تیم‌را از هر نظر شایسته حضور در جمع مدعیان و کسب سهمیه آسیایی می دانیم.
برای رسیدن‌به این هدف باید متحد و صمیمی بود و با تلاش وافر به قهرمانی اندیشید.
نکته مهمی که باید در باشگاه نفت آبادان‌به عنوان یک اصل مهم مورد مداقه  قرار گیرد.
داشتن آکادمی و مدارس فوتبال و توجه بنیانی به بازیکنان بومی است.
توانایی و ظرفیت‌سرشار بازیکنان خردسال این شهر مثال زدنی است.باید این‌ ظرفیت و تکنیک مادر زادی را زیر نظر گرفت و بدرستی آنها را تربیت کرد.

نویسنده: احمد میرزاییان