چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
دوئل مربیان شمالی در شهرآورد تهران؛

محمود فکری رو در روی یحیی گل محمدی

روز دوشنبه هفته جاری دو تیم پرطرفدرا فوتبال پرسپولیس و استقلال دربی بزرگ پایتخت را در ورزشگاه یکصدرهزار نفری آزادی برگزار خواهند کرد این بازی قرار بود دو هفته پیش برگزار شود اما به خاطر مشغعله پرسپولیس در لیگ قهرمانان به تعویق افتاد. 

روز دوشنبه هفته جاری دو تیم پرطرفدرا فوتبال پرسپولیس و استقلال دربی بزرگ پایتخت را در ورزشگاه یکصدرهزار نفری آزادی برگزار خواهند کرد این بازی قرار بود دو هفته پیش برگزار شود اما به خاطر مشغعله پرسپولیس در لیگ قهرمانان به تعویق افتاد. 


در نگاهی کلی استقلال شرایط بهتری نسبت به رقیب دیرینه خود دارد چرا که آبی پوشان در صدر جدول استاده اند و پرسپولیس بعد از باخت به اولسان کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان دچار نوعی نزول روانی شده است و در میانه جدول قرار دارد. با این همه نمی شود نتیجه دیدار سنتی پرسپولیس و استقلال را پیش بینی کرد همه چیز بستگی به برنامه ریزی، ارنج گذاری و آنالیز دو مربی جوان و مطرح مازنی دارد ولی آنچه که مسلم است اینکه دو مربی و دو تیم نبردی حیثیتی را در پیش دارد و باید دید آرزوی بزرگ کدام یک از دو مربی براورده خواهد شد فوتبال است و توپ گرد و دروازه ... این بازی بدون تماشاگر برگزار می شود ولی پخش مستقیم آن از جعبه تلویزیون میلیون ها ایرانی را در داخل و خارج از کشور به خود جذب خواهد کرد.


دو گلر خوب برای استقلال و پرسپولیس
پرسپولیس و استقلال همیشه دروازه بان های خوبی داشته اند بعضی از آنها مطمئن و استوار بوده اند و بعضی ها نمایشی کار کرده اند و مقهور مانده اند اما در بازی روز دوشنبه هر دو تیم دروازه بانان آماده ای را در اختیار داشتند رشید مظاهری و حامد لک در لیگ بیستم عملکرد خوبی داشته اند مظاهری که جانشین حسین حسینی در استقلال شده است در حال حاضر موقعیت ممتازی دارد و از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که حامد لک سنگربان پرسپولیس چه عملکرد موفقیت آمیزی در لیگ قهرمانان داشت. با این همه باید دید که آیا مظاهری و لک در شهرآورد پیش رو همچنان استوار باقی بانند یا نه..

دستمزد 750 هزار یورویی در انتظار بازیکن ایرانی
سید مجید حسینی که خود را آماده جدایی از ترابوزان می‌کرد، ناگهان با اتفاقی روبرو شد که دست کم تا الان سرنوشتش را تغییر داده است. «ویتور هوگو» مدافع برزیلی تیم ترابوزان دو هفته پیش دچار آسیب دیدگی شدید شد و سرمربی ترابوزان مجبور شد مجید حسینی را در ترکیب قرار بدهد. ترابوزان در دو بازی با حضور حسینی دو برد کسب کرد و عملکرد این مدافع ایرانی آنقدر خوب بوده که مسئولان باشگاه را به فکر تمدید قراردادش انداخته است. طبق اعلام سایت «صاباح» ترکیه، باشگاه ترابوزان با افزایش دستمزد حسینی، پیشنهاد تمدید دو ساله قرارداد (هر سال ۷۵۰ هزار یورو) را ارائه کرده است. فعلاً خبری از توافق حسینی با ترابوزان منتشر نشده است.
لک بهترین سنگربان لیگ قهرمانان 
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا طی نظرسنجی که 5 روز گذشته منتشر کرده بود، از کاربران خود در خصوص بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 سوال کرد. حامد لک، گلر درخشان پرسپولیس در آسیا توانست با کسب 86.24 درصد آراء با اقتدار به بهترین دروازه‌بان سال لیگ قهرمانان آسیا نام گیرد.جو سو هوک، گلر اولسان هیوندای که به مقام قهرمانی این رقابت دست یافت با 7.26 درصد آراء مقام دوم را بدست آورد.برد جونز (النصر عربستان - 4.39) ، اپیراک ووراونگ (چیانگرای یونایتد تایلند  - 1.44) و دایا مائکوا (ویسل کوبه ژاپن - 0.68) در مقام‌های سوم تا پنجم ایستادند.
نویسنده: حسن امامقلی