جمعه هفتم اردیبهشت ماه
نیم نگاه...

روش و منش امیرکبیر و خلا بزرگی که در ورزش داریم

چند روزی از زادروز یکی از خادمین بزرگ واقعی ملت ایران می گذرد میرزا تقی خان امیر کبیر در زمان صدرات کوتاه خود چنان آثاری از خود بر جای گذاشت که نقشی ماندگار و طلایی در تاریخ کشورمان دارد.

چند روزی از زادروز یکی از خادمین بزرگ واقعی ملت ایران می گذرد میرزا تقی خان امیر کبیر در زمان صدرات کوتاه خود چنان آثاری از خود بر جای گذاشت که نقشی ماندگار و طلایی در تاریخ کشورمان دارد.


 او مردی درستکار و وزیری وطن دوست بود که با بنیانگذاری دارالفنون راه را برای کسب آموزش علوم و فناوری نوین هموار ساخت. خدمات شایان امیر کبیر در حیطه قلم فرسایی یک رسانه ورزشی نیست او در آن دوران نیز با همه صداقت و رشادت و همتی که جهت آبادانی کشور و رهایی از جهل و نادانی و جلوگیری از نفوذ استکبار به خرج داده بود در نهایت به دست دسیسه گران فرصت طلب به شهدات رسید و ما همیشه تاسف خورده ایم که چگونه قدردان مردان بزرگ عرصه علم و سیاست کشورمان نبوده ایم ودیروز و امروز که بار دیگر بحث ریشه دواندن آقا زاده ها در ورزش داغ شده بسیار افسوس می خوریم که چرا سیاستمردان ما در هر کسوتی و منصبی که هستند نتوانسته اند فرزندان خود را همانند امیر کبیر که نه حداقل صادق با مردم و خادم به وطن بار بیاورند.
البته که قصد تعمیم دادن حضور آقا زاده ها را نداریم چرا که در جمع مسوولان ما و سیاستمداران انسانهای شریف و پاکدست نایاب نیستند ولی گمان ما بر این است که باید نسل جوان کشورمان به ویژه نسل جوانان و قهرمانان را با افکار و ایده های بلند امیر کبیرها آشنا ساخته و آنها را در چنین مکاتبی رشد داد.
جوانان این مملکت آینده سازان و سکانداران آینده مملکت از جمله ورزش هستند اگر در زمینه ساختن آنها از الگو ها و نمادهای راستین و عاشق میهن و آب و خاک استفاده نکنیم به حتم دچار خسارات جبران ناپذیری خواهیم شد امروز می خواستیم درباره حد و حدود مربیان، بازیکنان و مدیران باشگاه ها بنویسیم که متاسفانه خانه در مسیر باد ساخته اند ولی با اشارتی از حضور امیر کبیرها امیداوریم که وطن دوستی و عشق به خدمت در جان همه ما ریشه بدواند و امیر کبیرهای دیگری باشیم ...
نویسنده: رضا اسماعیلی