شنبه هشتم اردیبهشت ماه
تیر خلاص وزیر ورزش به فدراسیون نشینان؛

حضور بازنشسته ها منع قانونی دارد!

با اعلام نظر صریح وزیر ورزش در  باره ممنوعیت  حضور بازنشسته ها در انتخابات فدراسیون فوتبال و عدم حمایت وزارت از نامزد خاص ،معادلات تغییر یافت.حالا باید شاهد رقابت تازه مدعیان صندلی ریاست بود.

با اعلام نظر صریح وزیر ورزش در  باره ممنوعیت  حضور بازنشسته ها در انتخابات فدراسیون فوتبال و عدم حمایت وزارت از نامزد خاص ،معادلات تغییر یافت.حالا باید شاهد رقابت تازه مدعیان صندلی ریاست بود.
چندی پیش و پس از ثبت نام بهاروند و آجرلو برای پست ریاست فدراسیون فوتبال این شائبه در اهالی این رشته تقویت شد که انگار مهندسی جدیدی در شرف انجام است.
بعد از انجام مراحل اولیه ثبت نام هم اخبار تازه ای منتشر نشد و همگان به این باور رسیدند که قانون منع حضور بازنشسته ها بایگانی شده است.
عده ای این اقدام را خلاف آشکار و دور زدن قانون تلقی کردند.
عده ای دیگر تفسیر به رای کرده و اعتقاد داشتند در اساسنامه جدید منعی برای ثبت نام بازنشسته ها وجود ندارد.
این ابهامات همه را در برزخ قرار داده بود.از طرفی بحث بررسی و  اعلام عدم صلاحیت ها هم وجود داشت.

مجموعه این عوامل باعث شده بود تا سوالات و ابهامات فراوانی در جامعه فوتبال مطرح شود.اینکه انتخابات پر سر وصدای اسفند ماه چه سرنوشتی خواهد داشت و...؟
حضور وزیر ورزش در خبرگزاری ایسنا و اعلام نظر صریح ایشان در باب ممنوعیت حضور بازنشسته ها در انتخابات بر پیچیدگی اوضاع افزود.
اعلام این نظریه دیر هنگام از سوی وزیر را باید از چند منظر مورد بررسی قرار داد و چند سوال را مطرح کرد.
ابتدا باید پرسید در حالیکه قانون عدم حضور بازنشسته ها در انتخابات وجود داشت ،چرا به بهاروند اجازه ثبت نام داده شد؟
چنانچه این مطلب پیش از موعد ثبت نام اعلام می شد ،چه بسا نفرات دیگری وارد گود می شدند و برای ثبت نام اقدام می کردند؟
عده ای این ممنوعیت را شامل مصطفی آجرلو هم می دانند و ایشان را در زمره بازنشسته ها جای داده اند.برخی دیگر البته استفاده از قانون ایثارگران را شامل آجرلو تلقی می کنند.
موضوع دیگری که در مصاحبه اخیر سلطانی فر ،مورد  توجه کارشناسان و اهالی رسانه قرار گرفت،بحث بی طرفی و عدم حمایت وزارت ورزش از نامزد خاص بود.
البته همگان باور دارند اعلام حمایت وزارت ورزش از یک نامزد خاص،او را در گوشه رینگ قرار داده و شانس پیروزی او را کاهش خواهد داد.
بنابر این به نظر می رسد با خروج بهاروند و احتمالا آجرلو از  گردونه رقابت فضای دیگری ایجاد شود.
در این مثلث جدید عزیزی خادم که از حمایت هیات های فوتبال برخوردار است باید رقابتی تنگاتنگ با کیومث هاشمی  و علی کریمی داشته باشد.

در روزهای گذشته طیف گسترده ای از قهرمانان و مربیان از نامزدی علی کریمی حمایت کردند.
مهندس عابدینی که در برهه ای ریاست فدراسیون را به عهده داشت،در گفتگویی اعلام کرد ،بحث ورود علی کریمی در مباحث مدیریت فوتبال منطقی نیست،او باید کار را از مراحل پایین تر آغاز می کرد و با کسب تجربه به پست های بالاتر فوتبال می رسید.
عده ای دیگر از بازیکنان‌ملی پوش از جمله همبازیان علی کریمی در پرسپولیس به صراحت گفتند که عده ای خاص اجازه نخواهند داد کریمی در انتخابات پیروز شود.
در این اوضاع و احوال کیومرث هاشمی که از مقبولیت بیشتری برخوردار است فعلا سیاست سکوت اختیار کرده و در حال تهیه برنامه است.

در این مثلث رقابت،عزیزی خادم تلاش گسترده و نهفته ای داشته و با تکیه به آرا  تعیین کننده هیات ها در حال رایزنی با دیگر نفرات مجمع می باشد.
شایدامضا عزیزی خادم در ذیل قرار داد ویلموتس  او را هم از صحنه خارج کند. در چنین شرایطی رقابت انتخابات را باید  به دوئل کیومرث هاشمی و علی کریمی خلاصه کرد.
اگر آجرلو هم بتواند از قانون حضور ایثارگران استفاده کند،مثلث رقابت شرایط دیگری پیدا می کند و احتمال ائتلاف  نفرات هم دور از انتظار نیست.
به هر حال با عنایت به موارد مطروحه  و وجود ابهامات و اشکالات فراوان باید پذیرفت که انتخابات اسفند ماه با پیچیدگی ها و کاستی هایی روبرو می باشد. این محدودیت حضور نفرات و عدم حضور عناصر شاخص برای ثبت نام ،آینده روشنی برای مدیریت فوتبال نوید نمی دهد.
در این شرایط باید کماکان به اماها و اگرها  دلخوش بود و به وعده ها و برنامه ها دل سپرد!!  
نویسنده: احمد میرزاییان