چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
هندیها پاپیچ نماینده ما شدند؛

سه امتیاز گوارا ، از صندوقچه گوا

هندیهای چغر و بد بدن که الریان والوحده را متوقف کرده بودند،در هوای شرجی و تفتیده شهرشان پایپچ پرسپولیس شدند و تا لحظه آخر از جنگندگی و جدال پاپس نکشیدند.

خوان فرناندو مربی جوان و فهیم تیم گوا را باید ستود که روح جنگندگی و جدال فراگیر را در تیمش دمیده است.

آنها اگر چه از  تکنیک اولیه به دور بودند اما با حضور چهار بازیکن اسپانیایی و یک دروازه بان چابک، تیمی جسور و هماهنگ را مهیا کرده بودند.

گل نخست گوا انگار از تاکتیک ایستگاهی الریان  قطر کپی برداری شده بود.این گل تکراری که روی تیر اول و مواج ارسال شد،بدون مزاحمت دروازه حامد لک را گشود.

دقایقی بعد حامد لک یک موقعیت تک به تک را مهار کرد تا بازیکنان پرسپولیس را از خواب بیدار کند.

ساده انگاشتن حریف وبی تفاوتی بازیکنان در دقایق اولیه بازی از نکات منفی عملکرد سرخپوشان بود.

این تلنگر به موقع و شوک لحظه ای به یک باره شاگردان یحیی را به تحرک واداشت.

بازی تکضرب و تهاجم بی وقفه سرخ پوشان که از چپ و راست آغاز شد،شیرازه دفاعی گوا را به هم ریخت.

دو گل وقت نخست و یک پناللتی از دست رفته حاصل تاکتیک تهاجمی بیست دقیقه ای نماینده ایران بود.

وقت دوم اگر چه قدری تیم ما به ذخیره انرژی و اداره توپ و زمین پرداخت،اما نباید از جسارت و دوندگی بی امان بازیکنان گوا بی تفاوت گذشت.

صدر نشینی پرسپولیس در پایان مرحله نخست  و سه بازی باقیمانده را  باید با درایت و تدبیر پیش برد.

بازی مکرر با گوا در مرحله برگشت را‌باید با گلهای بیشتر و با پیروزی آغاز کرد و با جمع آوری سه امتیاز دیگر ،اندوخته ها را کامل نمود .

در این شرایط و با صعود زود هنگام به دور بعدی می توان به چند بازیکن ذخیره فرصت بازی داد.استراحت دادن به جلال حسینی ،نوراللهی ،ترابی و نعمتی از یک سو و قرار دادن شیری ،عبدی ،شجاعی و ...در ترکیب  از جانب دیگر - شاکله تیم و نظم گروهی  را حفظ  و جوانگرایی را معنا  می کند.

از طرفی می توان با ریکاوری و توجه به امر مهم بدنسازی در آب و هوای سخت و رطوبت نفسگیر گوا ،نفرات را در شرایط مسابقه نگه داشت . با اعتماد به جوانها هم انگیزه آنها بالا می رود و هم قدری ظرفیت و توان جسمی بازیکنان کلیدی و خسته محفوظ می ماند.

نویسنده: احمد میرزاییان