جمعه هفتم اردیبهشت ماه

ملاک بازی بازیکنان در لیگ چیست؟

در پی بروز اختلاف بین دو باشگاه شهداب یزد و پاس گرگان بر سر به خدمت گرفتن امین اسمعیل نژاد سوال تازه ای بر تارک والیبال باشگاهی کشور نقش بسته است چگونه بازیکنی که به زعم ادعای طرفین پنج سال سرباز غایب بوده است، توانست طی این همه سال ها در لیگ بازی کند و آب از آب تکان نخورد.

این در حالی است که دو سال پیش یک بازیکن گنبدی به نام شاهین شهروز که دچار همین مساله بود، باعث شد که تیمی دچار دردسر فراوان شود. در این باره با یونس حسن زاده عضو فعال سابق سازمان لیگ فدراسیون والیبال گفت و گو کردیم. وی گفت: اسمعیل نژاد در هر دوره یک گواهی اشتغال به تحصیل به ما ارایه می داد و هرگاه که خواستیم پیگیر صحت و سقم این گواهی شویم، به ما گفته بودند که پلیس بازی در نیاورید. شما مدرکی را که ارایه می شود، بپذیرید. درباره شاهین شهروز هم متوجه شدیم که مدرک تحصیلی ارایه شده وی واقعی نبوده و بر این اساس همواره گواهی های اشتغال ارایه شده به چشم غیرواقعی نگریسته بودیم اما اینکه در سال گذشته سازمان لیگ بر چه اساسی به بازیکن سرباز مجوز بازی داده است، نمی دانم ولی شاید این جا هم بحث اشتغال به تحصیل تقلبی باشد و به لحاظ قانونی قابل پیگیری است.

به نظر می رسد با اتفاقاتی که پیش آمده فدراسیون والیبال و سازمان لیگ باید دنبال راهکارهای جدی تری باشند تا اجازه ندهند باشگاه ها و بازیکنان دست اقداماتی بزنند که به نوعی جعل واقعیات است.

نویسنده: جمشید حمیدی