چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

تردید در مورد حکم آکادمی کیا برای چیست؟

به رغم اینکه همه نگاه اهالی فوتبال به بازی های لیگ قهرمانان آسیا دوخته شده اما در فوتبال نیمه تعطیل پایتخت هیاهو همچنان وجود دارد.

در حال حاضر فوتبال تهران به دلیل ویروس کرونا  نیمه تعطیل است، اما رسیدگی به پرونده تیم نوجوانان کیا و باز پس گرفتن قهرمانی از این تیم، شهر را بد جوری بهم ریخته است.

قاضیان دادگاه هیات فوتبال تهران می گویند با دسترسی به پرونده های متناسب به قعطیت رسیده و رای صادر شده است و تغییری هم نمی کند، اما مدیران آکادمی کیا  اعتقاد دارند  بازیکن مورد اعتراض از فصل پیش در خدمت آکادمی بوده ودر فصل ۹۹نه چند بازی و بلکه در تمامی بازیها حضور داشته است. اگر نامبرده غیر مجاز بوده چرا فصل گذشته دادگاه فوتبال تهران رای به بازیکن در تیم کیا داده است.

نگاه وحرف ومنطق قاضیان هیات فوتبال تهران این است  که فصل پیش در خصوص رسیدگی به مدارک به قطعیت نرسیدیم، اما اکنون با دسترسی به مدارک جدید به قطعیت رسیده ورای غیر مجاز بودن بازیکن نامبرده داده شد.

سخن این است، اصولا اینکه سال گذشته با استناد به کدام مدارک رای صادر شدکه  اکنون با تکیه بر چه مدارکی رای جدید صادر می شود  کاری نداریم، بلکه سخن معترضین به رای صادره این است.اکنون که جرم ثابت شده، چرا رای با شک و تردید صادر شده است.

برای قاضیان جرم بازیکن خاطی ثابت شده است. اینکه اعتراضی بر روی آن انجام شده یا نشده نباید ملاک قرار داد، باید گستردگی رای تمام ابعاد را در بر بگیرد.جرم معلوم است و به قول قاضیان دادگاه فوتبال تهران به قطعیت رسیده، چرا تردید وجود دارد؟