پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
مهره چینی نکونام و ژاوی در مستطیل سبز؛

طراحی فولادی ها برای مهار یاران السد !

فولاد ایران برای صعود به دوربعدی ‌ به پیروزی برابر السد  سخت نباز دارد، وگرنه با وجود شایستگی در گروه  مرگ قربانی خواهد شد!

دو پیروزی پیاپی السد در مقابله با الوحدات  اردن و شکست فولاد در مصاف با النصر عربستان  بر پیچیدگی جدول افزود و شرایط را به نفع  تیم های دوم گروههای دیگر رقم زد.

امشب شاگردان ژاوی با اندوخته ۷ امتیاز در حالی مقابل شاگردان نکونام صف آرایی می کنند که تنها پیروزی شرایط صعود آنها را هموار می کند.

فولادی ها هم دقیقا چنین شرایطی دارند.صعود نماینده ایران در گرو پیروزی در این میدان حساس است.

النصر ۸ امتیازی با پیروزی بر الوحدات صدرنشین این گروه خواهد شد.بنابراین تقابل السد و فولاد از جهاتی مختلف کانون توجه خواهد بود.

تساوی این دو تیم اگر چه پرونده صعود فولاد را خواهد بست ،اما به نفع استقلال و حتی تراکتور خواهد بود تا با دو برد در بازیهای بعدی به عنوان تیمهای دوم گروههای دیگر به مراحل بالاتر صعود کنند.

در واقع فولاد  باید نمایش انتحاری و تهاجمی داشته باشد.

السد هم چاره ای جز پیروزی و بازی سرعتی ندارد. الزام دو تیم به بازی تهاجمی و کسب پیروزی،شرایط را برای دیدن یک نبرد واقعی و ستیز جانانه فراهم می کند.

امشب دفاع فولاد با حضور آغاسی و بازگشت موسی کولی بالی به عنوان مدافعان مرکزی با کمک نجاریان و حیدریه (یا درخشان مهر) در پست مدافعان کناری، کاری سخت پیش رو دارند.

مهار یک لشکر تهاجمی با تفکرات خاص ژاوی تدابیر شطرنج گونه در زمین لازم دارد.

نکونام از این حیث وظیفه‌ای خطیر به عهده دارد.

مثلث همکاری بغداد بونجاح ،تاباتا و کازورلا‌در خط حمله و مشارکت دائمی حسن الهیدوس و نام تائه هی در طراحی حملات نیازمند پوشش دفاعی مناسب و تسخیر فضا  از سوی  یاران نکونام دارد.در این زمینه آبشک،ساسان انصاری ،احمد زاده و میری یا عباسی هم باید در خط میانی  جنگجویانی واقعی باشند و یک لحظه از جدال با هافبکهای السد عقب نشینی نکنند.

در دیدار نخست که فولاد تا یک قدمی پیروزی پیش رفت،ابتدا نفرات شاخص السد در خط حمله مهار شدند و در مرحله بعدی پریرا،پاتوسی و ساسان انصاری با سرعت دادن به بازی در فاز تهاجمی از کندی دفاع رقیب سود بردند.

البته السدی ها در دیدار نخست خیلی با شرایط مسابقات اخت نشده بودند و یک ناهماهنگی در کار تاکتیکی تیم ژاوی دیده می شد.

دیدار‌ امشب متمایز از پیکار نخست برگزار می شودو نیاز دو تیم به کسب سه امتیاز شرایط دیگری رقم خواهد زد.

اگر فولادی ها ،اشتباهات مرگ بار دیدار با النصر را  با پوشش مناسب دفاعی و بازی بسته در فاز دفاعی جبران کنند،یقینا عناصر تهاجمی نکونام‌ ،توانایی ضربه زدن به دفاع کند حریف را دارند.

پیروزی در این میدان اگر چه برای فولاد سخت و دشوار ،اما در دسترس خواهد بود،به شرطی که مدافعان کم اشتباه باشند و در مهار نفرات کلیدی السد در خط حمله با هوشیاری عمل کنند.

نویسنده: احمد میرزاییان