پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

سانتیلی در کره جنوبی سر مربی می شود

روبرتو سانتیلی متولد شهر رم است.از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ مربی فدراسیون والیبال ایتالیا بود.سانتیلی مربی تیم ملی جوانان آبی پوش ایتالیا هم بود .در سال ۲۰۰۲ تیم ملی زیر ۲۱ سال ایتالیا با مربیگری وی در مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا در شهر کاتوویچ ، لهستان مدال طلا کسب کرد. در طول مدتی که او تیم ملی جوانان کشورش را هدایت میکرد عضو فنی تیم مردان ایتالیا بود. به نظر می رسد قرار است در لیگ دیگری کار کند.

در سال ۲۰۰۷ او به تیم Jastrzębski Węgiel یازچمبسکی ونگل به لهستان پیوست ودر مسابقات قهرمانی فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ لهستان به مدال برنز دست یافت و در مسابقات قهرمانی فصل ۲۰۱۰ -۲۰۰۹ به مدال برنز رسید.او در سال ۲۰۱۰ تیم با شکست دادن تیم Asseco Resovia آسیکو رسوویا ژشوف جام لهستان را کسب کرد. در همان سال او این باشگاه را ترک کرد و به تیم Iskra Odintsovo ایسکرا اودینتسوفو پیوست که در فصل ۲۰۱۲ - ۲۰۱۱ در قهرمانی روسیه مدال طلا گرفت. زمانی که ویتال هاینن سر مربگری تیم ملی مردان آلمان را برعهده داشت ،سانتیلی مشاور و کمک مربی او بود. این تیم در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۴ جهان به مدال برنز دست یافت. وی فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ در لهستان سر مربی تیم MKS Banimex Będzin ام کا اس بنی مکس بنجن بود. در سال ۲۰۱۵ وی بعنوان سر مربی جدید تیم ملی مردان استرالیا برگزیده شد. در ۱۱ آپریل ۲۰۱۷ او بعنوان سر مربی جدید باشگاه ایندی کپل آ زد اس اولشتاین معرفی شد.
به نظر می رسد سانتیلی پس از هدایت تیم های مذکور در بالا و سایر تیم ها که تعداد آنها ۱۱ تیم است به زودی وارد مسابقات قهرمانی مردان کره جنوبی خواهدشد. او در لیگ مردان کره اولین ایتالیایی خواهد بود.البته در نظر داشته باشیم که استفانو لاورینی Stefano Lavarini پیش از او سر مربی تیم ملی زنان کره جنوبی بود که در تورنمنت زنان والیبال برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو با شکست ۳ بر صفر بر تایلند پیروز شد و انتخابی المپیک آسیا را کسب کرد.
وب سایت ورلد آو وولی در مطلبی نوشته روبرتوسانتیلی سر مربی تیم Incheon Korean Air Humbos خواهد بود.این تیم ،یک تیم حرفه ای والیبال در کره جنوبی است که در سال ۱۹۶۹ پایه گذاری شد و در سال ۲۰۰۵ کاملا به یک تیم حرفه ای تبدیل شد. این تیم در شهر اینچوان قرار دارد و عضو فدراسیون والیبال کره جنوبی است . سالن ورزشی Gyeyang در اینچوان سالن خانگی این تیم است. پارک کی وون سر مربی اسبق تیم ملی ایران قبلا سر مربی این تیم بوده است.