چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
هیچ تیمی جلودار سرخپوشان ایران نیست؛

 هراس یاران الوحده از تاکتیک تهاجمی پرسپولیس !

ثبات تیمی  و اعتماد به نفس گروهی  از شاخصه های بارز پرسپولیس ایران در مراحل مقدماتی است و جدال مجدد با الوحده،مسیر حرکت  شاگردان گل محمدی را به سوی پیشرفت و قهرمانی هموار می کند.

اگر چه خوش باوری است که از حالا از قهرمانی سخن بگوئیم ،اما نمایش منسجم و رو به جلوی پرسپولیس ایران توجه رقبا را به خود جلب کرده است.

هدف گذاری ، مدیریت فنی  و هدایت خوب گل محمدی و تیم همراه او در شرایط دشوار شهر گوا را باید ستود.آنها به واقع شخصیت قهرمانی در آسیا را دارند.

کنار آمدن با شرایط سنگین و تحمل شوک های ناشی از تصمیمات آشکار و نهان و فائق آمدن بر حواشی و مشکلات از جمله توفیقات تیم پرسپولیس است .در همین مسابقات به عینه دیدیم که الریان‌قطر با تمام عناصر شاخص خود و تدابیر لورن بلان فرانسوی به بن بست خورد و در چنبره مشکلات گرفتار شد.

در گروهای دیگر هم شاهد تزلزل تیمهای بزرگ از جمله الهلال عربستان ،السد قطر ،پاختاکور ازبکستان و استقلال دیگر نماینده ایران بودیم.النصر یها هم‌به‌یک باره با اختلافات درونی روبرو شدند و تست نه‌بازیکن و کادر فنی آنها مثبت اعلام شد

پرسپولیس به جهات مختلف خود را با این شرایط دشوار تطیبق داد و ناملایمات بر روند حرکت آنها تاثیر چندانی نداشت.

سال گذشته و در اوج مسابقات که آل کثیر در لحظه حضور تیم در زمین با محرومیت عجیب مواجه شد، درایت کادر فنی و تجارب یاران کلیدی این حرکت مذموم را خنثی کرد.

دو سال پیش و علیرغم‌ بسته شدن پنجره نقل و انتقالات هم برانکو با ۱۵ بازیکن این راه صعب را تا فینال پیمود.

در همین مسابقات آنچه که در نمایش پرسپولیس بارز و آشکاراست یکدلی ،اتحاد و یکپارچگی بازیکنان و کادر فنی و مدیریتی است و کاستی های مالی و عدم پرداخت مطالبات نفرات اثر منفی بر کار آنها نگذاشته است.

البته موضوعات مهمی چون کار خوب بدنسازی ،پزشکی و آماده سازی نفرات و بحث آنالیز و نظارت بر تغذیه و استراحت و آرامش تیمی را هم مورد توجه‌قرار داد.حضور کریم باقری و افشین‌پیروانی هم به‌عنوان دو عنصر با تجربه و کلیدی همواره مدد رسان گل محمدی و حمید مطهری بوده است.

بردامشب پرسپولیس  در جدال با الوحده اگر چه صدر نشینی را تثبیت خواهد کرد،اما از سویی دیگر  برای استقلال ،تراکتور و حتی فولاد هم مهم خواهد بود،زیرا از پنج تیم دوم گروهها ،تنها سه تیم به دور بعدی راه خواهند یافت.

الوحده سه بازیکن خود از جمله اسماعیل مطر را در خدمت ندارد،پرسپولیس بدون مصدوم و محروم گام به میدان خواهد گذاشت.

انتظار این است که گل محمدی تمام عناصر خود را در این بازی به خدمت بگیرد و با یک نمایش تهاجمی سه امتیاز به اندوخته های قبلی خود اضافه کند.

استراحت دادن به نفرات کلیدی در بازی قبلی برابر گوا اقدام خوبی بود. ذخیره کردن انرژی و ریکاوری حالا باید در مصاف با الوحده به کار بیاید و رقیب را تحت فشار بگذارد.

این روزها ترابی و عالیشاه را در بهترین شرایط جسمی می بینیم.این تکنیک و توانایی های فردی همواره در مسیر اهداف گروهی بوده است.ترابی و عالیشاه تا اینجای کار در زمره برترین  پاسورهای  مسابقات قرار گرفته اند.زوج مغانلو و آل کثیر هم جان‌تازه‌ای به خط حمله داده است.

نوراللهی ،کامیابی نیا،سرلک و پهلوان هم در خط میانی در اوج آمادگی هستند و در تغذیه مهاجمان اثر گذار می باشند.

وحید امیری در دفاع چپ یک وینگر عالی است که نفوذهای دائمی اش چشم نواز و مکمل حرکات ترابی وعالیشاه است.

هماهنگی وانسجام سید جلال و کنعانی هم حرفی باقی نگذاشته و رجعت دادن نعمتی به‌پست دفاع راست هم از نکات مهمی است که‌از درک بالای کادر فنی حکایت می کند.

حامد لک هم در درون دروازه از اعتماد به نفس بالایی برخورداراست و پرسپولیس با این ترکیب ایده آل مستحق پیروزی می باشد و از حالا‌باید به مراحل بالاتر فکر کند.

خوان فرناندو مربی اسپانیایی گوا به درستی گفت هواداران ایرانی باید از این همه بازیکن شاخص در ترکیب پرسپولیس و تکنیک و توانایی های آنها لذت ببرند و افتخار کسب کنند.

نویسنده: احمد میرزاییان