چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

استقلال؛ فکر آخر و اول

پرسپولیس هم باخت. اما این شکست تاثیری در صعود این تیم به مرحله بعد نداشت. اما به لحاظ اعتباری هر شکست مقابل تیم های عربی باعث ایجاد انگیزه در این تیم های میلیاردر و چندمیلیتی می شود و می دانیم البته که تیم بدون شکست در هیچ قاره ای وجود ندارد.

خاصیت مسابقات ورزشی در همین برد و باخت است و مهم تر از هر کسب نتیجه ای درس ها و آموزه هایی ست که باید مربیان ما در قبال نتایجی که به دست می آورند، اندوخته سازد. اما امشب نوبت آبی پوشان پایتخت است. تیمی که هزاران طرفدار دارد و در خاک عربستان باید از حیثیت فوتبال ایرانی دفاع کند.

 در این رهگذر یکی از مسائلی که طرف‌داران استقلال را برای ۲ بازی پایانی دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا نگران کرده، بازیکنان آسیب دیده این تیم است. در جریان بازی گذشته استقلال و الدحیل، شیخ دیاباته و محمد نادری و فرشید اسماعیلی، ۳ ستاره آبی‌ها، دچار آسیب‌دیدگی شدند. بعداز انجام معاینات پزشکی مشخص شد فرشید اسماعیلی مشکلی برای همراهی استقلال ندارد، اما وضعیت ۲ بازیکن دیگر نگران‌کننده است. دیاباته و نادری هردو از ناحیه همسترینگ دچار کشیدگی شده‌اند و باید تحت مراقبت باشند. باتوجه ‌به زمان اندک باقی‌مانده تا مسابقه با الاهلی، کادر پزشکی استقلال عملا کار خاصی برای رسیدن دیاباته و نادری به بازی بامداد فردا نمی‌تواند انجام بدهد و به‌همین‌خاطر، این ۲ بازیکن شاید غایب قطعی استقلال باشند.

اما فراموش نمی کنیم که مصدومیت جزئی از فرایند حضور تیم های ورزشی در تورنمنت های مختلف است و مربیان ما از جمله فرهاد مجیدی باید فکر آخر را اول کرده باشند که امیدواریم چنین شود و استقلال بار دیگر در نبرد با تیم عربستانی سربلند از میدان خارج شود.

نویسنده: رضا اسماعیلی