چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

الشرطه را نباید دست کم گرفت

پیروزی شرط صعود استقلال

الشرطه عراق ‌به‌ عنوان تیم حذف شده گروه C را نباید دست کم گرفت.آنها با یک بازی انتحاری الدحیل را از پیش رو برداشتند و امشب هم  با این تفکر در صدد جبران شکست قبلی برابر استقلال هستند.
حسن ختام بازیهای گروه C را باید برای فوتبال ایران سرنوشت ساز و مهم بر شمرد.
الشرطه با سختکوشی و ارائه فوتبالی مبتنی بر جنگندگی و دوندگی بی امان بر الدحیل غلبه کردو شانس صعود استقلال را افزایش داد.
حالا مجوز راهیابی به مرحله یک هشتم در جیب فرهاد مجیدی است،به شرطی که او و بازیکنانش  با آگاهی  و درک درست از موقعیت ایجاد شده،قدم در پیکار مجدد با بازیکنان الشرطه بگذارند.
تساوی در این دیدار حکم حذف استقلال را در پی خواهد داشت.بنابراین در این میدان مهم باید از فرصتها به نحو احسن سود برد.
شاگردان مجیدی در برابر الاهلی در امور دفاعی بهتر از گذشته نشان دادند.زوج غلامی و یزدانی کمتر اشتباه داشتند. وریا غفوری و میلیچ هم به عنوان مدافعان کناری در برگشت ها موفق عمل کردند..این دو هماهنگی بهتری با یزدانی و غلامی داشتند.رشید مظاهری هم در درون دروازه جسور و آماده نشان داد.
باید در نظر داشت الشرطه در خط میانی عناصر خوبی در اختیار دارد،بنابراین مرکز میدان را بایدبه خوبی پوشش داد.
حضور ریگی به عنوان هافبک دفاعی نیاز اول آبی پوشان است تا با بهره بردن از  مثلث مهدی پور  و اسماعیلی و رضاوند فضای حیاتی از هافبک های دونده و پرتلاش الشرطه گرفته شود.حضور امجد عطوان،مازن فیاض،سعد ناطق ،علی فائز محمد داود یاسین در ترکیب حریف را باید جدی گرفت .آنها از گیلمن ریواس و رافائل سیلوا هم به عنوان دو بازیکن مکمل خارجی در خط هافبک و حمله بهره می برند.
بهترین شیوه برای استقلال استفاده از دو مهاجم و آرایش ۲-۴-۴ است.این احتیاط و پر کردن مرکز میدان را باید یک اصل قرار داد.
حضور قائدی و ارسلان مطهری در خط حمله یک تصمیم واقع بینانه است.از دیاباته می توان در نیمه دوم بهره برد و در شرایطی که هافبکها و مدافعان حریف خسته و کم تحرک تر شدند،ضربه نهایی را وارد کرد.
اعتقاد داریم سرعت عمل و نفوذهای قائدی که با حمایت های موثر فرشید اسماعیلی و بازی سازی وریا و مهدی پورهمراه بوده است ،می تواند در این دیدار هم مدد رسان تیم ما باشد،به شرطی که مدافعان با پوشش درست و هماهنگی بهتر عمل کنند.
برگشت به عقب هافبکها و جمع بازی کردن در فاز دفاعی از ملزومات کار است.در کنار این وظایف دفاعی باید از استرس و تعجیل بی مورد اجتناب کرد.
بازیکنان الشرطه خشن هستند و با بازی درگیرانه و فیزیکی حتما نفرات ما را به لحاظ روحی و روانی تحت فشار خواهند گذاشت.این موارد را باید به تک تک نفرات گوشزد کرد تا با درایت عمل کنند و اسیر هیجانات بازی و حربه حریف نشوند.
دیگر بازی این گروه را الدحیل و الاهلی برگزار می کنند.دیداری که پیچیدگی خاصی دارد و سرنوشت تیم اول گروه را با اما و اگر روبرو کرده است.
پیروزی استقلال و الدحیل هر دو تیم را ۱۱ امتیازی خواهد کرد.نتایج بهتر الدحیل در مصاف با استقلال ،این تیم قطری را صدرنشین می کند،اما پیروزی استقلال و الاهلی شرایط را به نفع آبی پوشان رقم می زند و شاگردان مجیدی را به عنوان تیم اول گروه راهی دور بعدی می کند.
با این اوصاف امیدواریم نماینده ایران با پیروزی بر الشرطه ،شبی ماندگار برای فوتبال کشور و هواداران به ارمغان آورده و جواز صعود را کسب کند.

نویسنده: احمد میرزاییان