پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
با نتایج عجیب در شب پایانی لیگ قهرمانان آسیا؛

الدحیل والسد قطر و الاهلی عربستان قربانی شدند!

در شب پایانی لیگ قهرمانان در غرب آسیا، نتایجی غیر منتظره رقم خورد، قطری ها قربانی بزرگ مسابقات لقب گرفتند و شانس به تراکتورسازی و الهلال رو کرد.

در گروه A دو نتیجه غیر منتظره، همه کارشناسان را به حیرت فرو برد. الهلال عربستان در مصاف با الشباب امارات که شانسی برای صعود نداشت،کارش گره خورد و در شبی عجیب دو بر صفر مغلوب شد.

در دیدار همزمان هم استقلال تاجیکستان به مصاف  آجی ام کا رفت .نماینده ازبکها هم شانسی برای صعود نداشت ،اما با یک بازی فیزیکی و در گیرانه دو بر یک تیم تاجیکی را برد.

با این نتایج استقلال تاجیکستان در صدر ایستاد و الهلال در جام دوم قرار گرفت.تفاضا گل کمتر الهلال این تیم را در لبه پرتگاه قرار داد.

در آخرین پیکار مسابقات در گروه c هم  الدحیل قطر و الاهلی عربستان مصافی سخت و عجیب برگزار کردند ،دیداری که همه نگاهها متوجه نتیجه نهایی آن بود.

تساوی یک بر یک دو تیم باعث قربانی شدن تیم های قدر و شاخص مسابقات شد، اما تراکتورسازی و الهلال را شادمان کرد.

حذف السد قهرمان بلامنازع باشگاههای قطر با ژاوی  و الدحیل با خیل بازیکنانش را باید در ردیف حوادث غیر مترقبه مسابقات قلمداد کرد.

صعود سه تیم ایران (پرسپولیس ،استقلال و تراکتور) ره آورد مرحله مقدماتی بود،ضمن آنکه استقلال تاجیکستان برای نخستین بار در جمع هشت تیم صعود کننده قرار گرفت.

النصر و الهلال عربستان و الوحده و الشارجه امارات هم دیگر تیمهای راه یافته به دور بعدی هستند.

 با نگاهی گذرا به اوضاع تیمهای راه یافته و اینکه تیمهای ما در این مرحله  رودرروی هم قرار نگرفتند،می توان گفت که شرایط برای راهیابی یکی از تیمهای ایرانی به فینال آسیا کاملا مهیا است .باید از این شرایط به بهترین شکل بهره برد و جام قهرمانی آسیا را به ارمغان آورد.

اگر خود زنی نکنیم و گرفتار حواشی نشویم این نتیجه دور از دسترس نیست.

نویسنده: احمد میرزاییان