چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
با حضور سه نماینده  ایران در مرحله حذفی؛

جام آسیایی در دسترس است، اگر خودزنی نکنیم !

بر خلاف پیش داوری ها نتایج حادث شده در شب پایانی دقیقا به سود ما رقم خورد و تقابل سه نماینده ایران با رقبا را می توان مثبت ارزیابی کرد و با دور اندیشی راهی فینال آسیا شد.

هواداران دو تیم سرخابی از رویایی در مرحله حذفی نگران بودند و استرس تمام وجودشان را دربرگفته بود.تراکتورسازان هم برای صعود جان به لب شدند ،اما با تساوی الدحیل و الاهلی کامشان شیرین شد.

استقلال که‌ به سختی از سد الشرطه گذشته بود،اگر چه از تقابل با پرسپولیس رهایی یافت ،اما به سد الهلال عربستان خورد.

باید گفت: الهلال در این مسابقات قدرت و انسجام گذشته را نداشت.شکست ۴ بر ۱ الهلال مقابل استقلال تاجیکستان آن هم در خانه همه را مبهوت کرد.این نتیجه ضعیف در شب پایانی در مصاف با تیم الشباب امارات هم تکرار شد،باخت دو بر صفر الهلال ،صعود آنها را تا دقایق پابانی دیدار الدحیل و الاهلی در گروه C در پرده ابهام قرار داد .اما به لطف تفاضل گل، الهلال  با خوش شانسی به دور بعدی راه بافت.

پرسپولیس صدر نشین گروه E با قرعه مناسبی روبرو شد و به جای استقلال ایران به تیم استقلال تاجیکستان برخورد کرد.

تاجیک ها بر خلاف انتظار ظاهر شدند و با فوتبالی مبتنی بر دوندگی و قدرت بدنی صدرنشین گروه A شدند.

تراکتور سازی تبم بدون شکست مسابقات لقب گرفت که با سه تساوی و دو پیروزی راهی مرحله بعدی شد.دو گل عباس زاده در برابر الشارجه ارزش طلا داشت و تیم تراکتور را به لطف تفاضل گل به موفقیت رساند.

شاگردان رسول خطیبی در مرحله  حذفی حریفی دندان گرد و چغر به نام ‌النصر پیش رو دارند.

دیگر تقابل این مرحله را الشارجه و الوحده دو تیم‌اماراتی برگزار می کنند تا در نهایت چهره تیمهای مرحله نیمه نهایی مشخص شود.

با توجه به حذف السد و الدحیل و مشکلات الهلال و النصر و بی تجربگی و فرار و نشیب  استقلال تاجیکستان که در مرحله مقدماتی دیدیم‌،اعتقاد داریم صعود نمایندگانمان به مراحل بالاتر کاملا در دسترس است.

باید طوری برنامه ریزی کنیم‌تا سه نماینده کشورمان در نهایت آمادگی به مصاف رقبا بروند.

نباید مانند گذشته خودرنی کنیم و با دست  خود بساط تضعیف نمایندگان مان را فراهم کنیم.

مدیران و دست اندرکاران تیمهای پرسپولیس ،استقلال و تراکتورسازی هم باید با آگاهی و با برنامه عمل کنند و برای حضور در این عرصه مهم به درستی تدارک ببینند.

نباید اجازه داد در این‌مقطع نفراتی شاخص از جمع آنها جدا شوند.در روزهای گذشته اخباری وسیع در خصوص جدایی احتمالی نوراللهی و کنعانی زادگان به گوش رسید.مهدی قائدی و دیاباته هم پیشنهاداتی مهم دریافت کرده اند و...

باید به جای جدا‌شدن نفرات به تقویت تیمهایمان فکر کنیم.استقلال در  خط دفاع نیازمند ترمیم و بازسازی است.

تراکتور سازی در خطوط میانی و حمله باید نفراتی جدید و شاخص اختیار کند.

پرسپولیس هم‌در صورت جدایی کنعانی حتما استحکام خود را در خط دفاع از دست خواهد داد.

مجموعه این وقایع را‌بایدبدرستی مدیریت کرد و از امروز به فکر تمدید  قراردادها بود.

یادمان‌هست که‌سال گذشته پرسپولیس در آستانه دیدار فینال بزرگانی چون شجاع خلیل،زاده،ترابی وعلیپور را از دست داد و در سخت ترین شرایط از سو مدیریت ‌لطمه دید.

مانند مار گزیده ای که از ریسمان سیاه و سفید واهمه دارد ،بیم آن داریم که حوادث تلخ و حواشی تکراری مانع از نتیجه گیری نمایندگانمان شود.

آقایان لطفا مراقب اوضاع باشید!

نویسنده: احمد میرزاییان