پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

قاسمپور: AFC  حق فوتبال ما را پایمال نکرده است

قاسمپور پیشکسوت سرشناس فوتبال خوزستان و ایران و هافبک تکنیکی تیم ملی در جام جهانی 78 آرژانتین در گفت و گو با البرز ورزشی گفت: برای موفقیت در فوتبال باید برنامه ریزی و مدیریت داشت و با دانش روز فوتبال دنیا پیشرفت و ساختار و پایه درست داشت.

تیم ملی فوتبال برزیل زمانی هفت بر صفر مغلوب آلمان شده بود اما این شکست ها و پیروزی ها ملاک ارزیابی نبود بلکه درسی برای پیشرفت شدن بود. و این باید در فوتبال ملی ما هم لحاظ شود.

قاسمپور درباره عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما باید طوری عمل کنیم که در میادین بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم و دنبال این نباشیم که مثلا کنفدراسیون آسیا حق ما را خورده است در صورتی که می بینید در مرحله اول لیگ قهرمانان سه نماینده ایران به خاطر عملکرد خوبی که داشتند صعود کردند به جز فولاد خوزستان که نتایج ضعیفی گرفته است. این در حالی است که فولاد امکانات بهتری نسبت به سایر تیم ها در اختیار دارد.

سرمربی سابق صنعت نفت آبادان اضافه کرد: به گمان من تیم های پرسپولیس، استقلال و حتی تراکتور کار بسیار دشواری در مراحل بعدی لیگ قهرمانان دارد ولی پرسپولیس در مجموع به دلیل رهبری خوب یحیی محمدی و داشتن عناوین نایب قهرمانی از شانس و اقبال بیشتری بهره می برد. البته پرسپولیس در دور مقدماتی لیگ قهرمانان در گروه آسان تری نسبت به استقلال و فولاد قرار گرفته بود.

قاسم پور در خاتمه افزود: من با نظرات برخی از آقایان که مرتب مقامات AFC را به ضدیت با فوتبال ایران متهم می کنند، معتقد هستم که چنین سیاستی وجود ندارد و حتی از بابت ثابت بودن میزبانی هم به سود فوتبال ما شد که از سفرهای مکرر هوایی به کشورهای مختلف باز ماند و به چند دلیل از  جمله خستگی سفر و هزینه رفت و آمد به سود فوتبال ما شد.

گفت و گو: حسن امامقلی