چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
سهم گیلان در فوتبال بانوان ایران

ایراندوست سرمربی تیم ملی شد

 فوتبال زنان هرچند که به اندازه فوتبال مردان در دنیا زیر ذره بین نیست. اما با وارد شدن به دنیای آن می توان موجی از هیاهو را لمس کرد و محبوبیت و جذابیت آن را به چشم دید.

این ورزش مهیج و محبوب زنان در طی عمر بیش از ۱۲۵ سال خود فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت و در نقاط مختلف دنیا از جمله ایران تحولات گوناگونی را طی کرده است.

بانوان ایران از دهه ۴۰ با باشگاه استقلال پا به توپ شدند و و بعد استقلال، تیم های پرسپولیس، عقاب و دیهیم تیم های جاندار و استخوان داری به فوتبال ایران تقدیم کردند که پیش زمینه حصور فوتبال زنان در سال ۱۳۴۹ در فدراسیون فوتبال وقت ایران شد  که تا امروز ادامه داشته و فوتبال زنان ایران با تمام وقفه ها  مسیر خود را پیدا کرده است. از سال ۱۳۷۲ نیز با پوشش اسلامی در میادین بین المللی حضور یافت .

 سهم فوتبال گیلان در این فوتبال جذاب و ملی برای زنان تاثیر گذار ایران همیشه زیاد بوده است و روزنه های بسیار امیدوار کننده ای در بستر فوتبال گیلان همیشه به چشم خورده است.

امروز با تغییرات در هرم فدراسیون فوتبال وضعیت سرمربیان فوتبال زنان روشن شد و باعث خرسندی است که زنان تاثیر گذار فوتبال گیلان مسندهای حساس آن را به دست آوردند.

مریم ایراندوست توانست سرمربیگری فوتبال زنان ایران را به نام خود کند و مریم آزمون سرمربی جوانان زنان ایران شد. انتصاب مریم ایراندوشت به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال بانوان به نوعی ارج گذاری به ارزش های فنی و اخلاقی بانوان دیار باران است. او در سمت سرمربی جدید تیم ملی، مسئولیت سنگینی برعهده گرفته است.

مریم ایراندوست طی سال های گذشته با تلاش فراوان در احیای باشگاه ملوان کوشش کرد و توانست به عنوان یک چهره شاخص در میان فوتبالی ها معرفی شود. هرچند متاسفانه قدر زحمات او در احیای ملوان کمتر دیده شد و مجبور شد عطای تیمداری در یک وضعیت بلاتکلیف را به عطایش ببخشد. این عضو خانواده ورزشی ایراندوست به نوعی میدان دار  و امیدبخش زنان فوتبالیست در مقابل چالش های سال های اخیر است و حال سرمربیگری در تیم ملی نیز می تواند امیدها را برای ارتقای وضعیت فنی و روحی فوتبالیست های زن  ایرانی در یک سطح بسیار بالاتر بیشتر کند.

نویسنده: مریم نوایی - رشت