پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

بنیادی فر: صندوق مالی برای داوران اقدام ارزنده فدراسیون است

بنیادی‌فر داور بین المللی با اشاره به تصمیم فدراسیون برای ایجاد یک صندوق مالی برای جامعه داوری گفت: من خبردار شدم که طبق دستور آقای عزیزی خادم صندوقی جداگانه برای داوران در نظر گرفته شده و تمام درآمدهای قرارداد اسپانسرینگ قرار است صرف توسعه فوتبال شود و طبق یک مکانیزم خاص بین خود داوران تقسیم شود. همه این اقدامات نشان از عزم جدی فدراسیون برای برداشتن گامی بزرگ به سوی توسعه و پیشرفت و حتی عدالت محوری دارد.

موعود بنیادی‌فر هم چنین گفت: من در سایت فدراسیون و خروجی برخی خبرگزاری‌ها هم خبری خواندم که آقای عزیزی خادم از هیات رئیسه مجوز گرفته‌اند که درباره قرارداد اسپانسر داوران تصمیمی جدی بگیرند. ایشان پیشنهاد افزایش رقم قرارداد را ارائه داده‌اند و اگر این اتفاق رخ بدهد روحیه داوران بالاتر می‌رود. اگر هم قرارداد فسخ شود و قرارداد جدیدی با یک شرکت دیگر بسته شود باز هم جامعه داوری از این اتفاق خوشحال خواهد شد. چون هر اتفاقی که بیفتد نشان می‌دهد نفر اول مدیریت فوتبال کشور به دنبال پیگیری حقوق داوران است.

این داور فعال فوتبال کشور به ورود VAR به فوتبال ایران هم اشاره و تاکید کرد: در حاشیه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، همه متوجه شدیم که یکی از برنامه‌های جدی نامزدها و به ویژه آقای عزیزی‌خادم ورود سیستم VAR به فوتبال ایران بود. الان هم اقدامات اولیه برای اجرایی کردن این پروژه شنیده‌ام که در حال انجام است و با عزمی که از مدیریت فدراسیون می‌بینم، به محض اینکه برخی مشکلات اقتصادی و تحریم برطرف شود، در اولین فرصت ما این تکنولوژی را در فوتبال کشورمان خواهیم داشت. ورود VAR قطعا به داوری فوتبال کشور و کمتر شدن تنش‌ها کمکی بزرگ خواهد کرد.

انتخاب خداداد افشاریان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست کمیته داوران هم دیگر موضوعی بود که نفر دوم لیست بین‌المللی داوری فوتبال ایران درباره اش صحبت کرد و گفت: به آقای افشاریان تبریک می‌گویم. ایشان الان به عنوان مسوول کمیته داوران انتخاب شده‌اند و هر کسی در هر جایگاهی باید کمک کند مشکلات برطرف شود. من برای آقای افشاریان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتوانند برای داوری فوتبال کشور با توجه به سوابق و تجربیات زیادی که دارند مثمرثمر باشند. ایشان در هیات رئیسه نیز حضور دارند و این اتفاق هم شرایط را برای پیگیری حقوق داوران با توجه به نگاه مثبتی که آقای عزیزی‌خادم به داوری دارند بهتر می‌کند.