پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

فغانی: پروژه تکنولوژی VAR را جدی بگیریم

علیرضا فغانی داور موفق و بین‌المللی فوتبال ایران در ارتباط با تحولات داوری در فوتبال ایران به نکات بسیار مهمی اشاره کرد.

علیرضا فغانی داور بین‌المللی و سرشناس فوتبال ایران درباره افزایش دستمزد داوران کشور گفت: افزایش حق‌الزحمه داوران تصمیم بسیار خوبی بود. البته به نظر من می‌‌تواند باز هم بیشتر هم باشد. به داوران شاغل در لیگ‌های پایین‌تر هم باید توجه شود. فاصله بین دستمزد داور لیگ برتری با سایر لیگ‌ها هم باید حتما وجود داشته باشد. داوران لیگ‌های دیگر باید مدام تلاش کنند تا با پیشرفت و قضاوت‌های بهتر به بالاترین سطح داوری فوتبال کشور برسند. این قاعده نباید هیچ وقت از بین برود. اعضای جدید کمیته داوران می‌توانند در جلسات خود سیستم جدیدی برای پرداخت دستمزد داوران در هر رده و لیگ تعیین کنند و با حمایتی که مدیریت فدراسیون از داوران خواهند داشت آن را در هیات رئیسه هم به تصویب برسانند. در کل اما افزایش 300 درصدی حقوق داوران در این مقطع اتفاق خوبی در قدم‌های اول مدیریت فدراسیون فوتبال بود.

فغانی افزود: با تشکیل مدیریت جدید کمیته داوران اول از همه امیدواریم شاهد همکاری و تعامل بین کمیته و دپارتمان باشیم. خداداد افشاریان از جنس داوری است و در هیات رئیسه هم حضور دارد. همه باید به او کمک کنند تا بتواند مدیریت کمیته داوران را با آرامش انجام بدهد. باز هم تاکید می کنم تعامل و آرامش در کنار حمایت رئیس فدراسیون می تواند قدرت و سرعت درست کردن مشکلات را بیشتر کند.

نفر اول لیست بین‌المللی داوری فوتبال ایران در ارتباط با راه اندازی VAR در فوتبال ایران گفت: تجربه من می‌گوید به محض اینکه فدراسیون پروژه ورود این تکنولوژی در فوتبال کشور را شروع کند، حدود یک سال زمان خواهد برد تا کار به مرحله اجرا برسد. به هر حال کلاس‌های آموزشی داوران، نرم افزار، قرارداد برای وارد کردن تجهیزات، نصب و راه اندازی آنها در ورزشگاه‌ها اتفاقی نیست که بتواند ظرف مدتی کوتاه آنها را انجام داد. با این حال با برطرف شدن مشکلات تحریمی سرعت انجام کار هم انشاالله بالاتر می‌رود.