جمعه هفتم اردیبهشت ماه
پروژه ای برای پشتیبانی از فدراسیون های ملی

فیفا و انالیز اکوسیستم فوتبال ایران

این پروژه برای بهبود تعادل رقابتی بین تیم های ملی از سال 2020 در سراسر جهان در حال انجام است. هدف فیفا حمایت از همه فدراسیون ها برای بهبود فرصت های موجود است که در اختیار همه بازیکنان با استعداد و با کیفیت تیم های ملی (زنان و مردان) قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرز ورزشی: این برنامه با هدف تشویق فدراسیون ها و لیگ ها برای توسعه استعدادها در تیم های ملی جوانان، آکادمی ها و سایر موسسات با عملکرد بالا اجرا می شود.

فیفا ارزیابی های وسیعی را در این زمینه آغاز کرده است که این ارزیابی ها اساس برنامه پشتیبانی گسترده از سال 2021 به بعد خواهد بود و درک بهتری از اوضاع ایران و سراسر جهان را برای فیفا فراهم می کند. این پروژه به فیفا اجازه می دهد پشتیبانی های لازم را از هر فدراسیون به عمل آورد. در واقع آنالیز اکوسیستم فوتبال کشور این فرصت را به فدراسیون ایران می دهد که بتواند به یک برنامه مناسب برای توسعه فوتبال در بخش هایی که مد نظر فیفا می باشد برسد.

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال؛ بروشورهای متعددی نیز از سوی فیفا برای اطلاع رسانی مداوم ارسال شده است. در این ارتباط فدراسیون فوتبال ایران تا کنون 13 آکادمی را به فیفا معرفی کرده است. همچنین توسط گروهی از کارشناسان با عملکرد بالا بازدید خواهد شد. همه آکادمی ها به طور مساوی بررسی می شوند و سه آکادمی برتر توسط کارشناسان شرکت Double pass بازدید می شوند.

فدراسیون فوتبال ایران پرسشنامه ای که از سوی فیفا تدارک دیده شده بود را با کمک مدیر فنی و کلیه بخش های فدراسیون تکمیل و به فیفا ارسال کرد.

در این ارتباط تا کنون جلسات لازم با بخش های بانوان، فنی، آموزش، فوتبال پایه ، جوانان، کمیته مسابقات و سازمان لیگ با فیفا برگزار شده است.